چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

استقلال روی مین!

اتفاقات عجیب و غریبی در تیم استقلال در حال شکل گیری است.

در حال حاضر سخن و اعتقاد و تفکر مدیران باشگاه با ساپینتو و نیز مجموعه بازیکنان این تیم یکپارچه نیست.

مشخص است که مثلث اختلاف در حال اوج گیری است، ساپینتو جهت پوشش بر آنچه که به عنوان ضعف فنی مطرح است، به حاشیه زده و نکاتی را مطرح می سازد که فرار به جلو تعریف دارد.

در کلام ساپینتو که بعد از باخت تیمش مقابل سپاهان رقم خورد، همه مقصر و همه محکوم به گناه و حتی کم کاری هستند جز خودش، این در حالی است که مشکل استقلال کاملا فنی است.

چگونه می توان پذیرفت، یک مربی پس از گذشت شانزده هفته هنوز نتوانسته است تیم اصلی خودش را بشناسد.

چگونه می توان پذیرفت که تیم پرستاره استقلال هنوز فاقد یک تاکتیک خاص باشد. اینان نه در سازمان دفاعی صاحب تفکر هستند و نه در حمله از سازمان و برنامه خاص سود می برند. در این حالت دیواری کوتاه تر از قضاوت داور وجود ندارد.

استقلال به سپاهان باخت، این یک حقیقت است و ساپینتو باید متوجه باشد که شکست های پر شمار تیمش تنها متوجه خودش است. بی شک آبی پوشان با ساپینتو از زمان و حرکت رو به جلو و یا در حال رشد و تبدیل شدن به قدرت در حال فاصله گرفتن هستند.

مدیران باشگاه در بیانیه ی خود شکست را پذیرفته اند. بازیکنان به درستی خطای پنالتی که منجر به شکست تیمشان شد صحه گذاشته اند، اما ساپینتو نمی پذیرد این همان شکل گیری یک اختلاف عمیق و داخلی در درون باشگاه استقلال است.

حال و احوال آبی پوشان این روز ها مساعد نیست اگر این تیم پرستاره به آرامش و به نظم فنی نرسد، دور شدن از قهرمانی در لیگ برتر که هیچ، شاید از حضور و راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا هم فاصله بگیرد.

نویسنده: اکبر عزیزی