پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
یادگار ماندگار

همایون سر طلایی...

زنده یاد همایون بهزادی که در دوران بازی اش یکی از بهترین مهاجمان زمان خود بود و در قدرت سر زنی نظیر و مانند نداشت، به همایون سرطلایی معروف بود.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: وی فوتبال را از کودکی و نوجوانی تا بزرگسالی با شاهین شروع کرد و سپس به تیم‌هایی چون پیکان تهران و پرسپولیس پیوست.

بدین ترتیب بهزادی، در تیم‌های پایه شاهین رشد کرد و از همان‌جا بود که به تیم اصلی باشگاه راه یافت. در نهایت و پس از ۱۳ سال، بعد از آن که در ۱۸ تیر ماه ۱۳۴۶ شاهین شد، او به تیم پیکان پیوست، جایی که آمار خیره کننده ۲۵ گل در ۱۹ بازی را به ثبت رساند و پس از آن در بهار سال ۱۳۴۷ به پرسپولیس منتقل شد.

درست پس از انتقال به پرسپولیس بود که گریبان‌گیر مصدومیت شدیدی شد و از جام ملت‌های سال ۱۳۴۷ آسیا جا ماند. وی پس از دو سال وقفه دوباره به پرسپولیس بازگشت و همراه این تیم، قهرمان نخستین و سومین دوره جام تخت جمشید در سال‌های ۱۳۵۲ و ۱۳۵۴ شد.

بهزادی در سال ۱۳۳۸، در حالی که تنها ۱۸ سال داشت به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت شد و نخستین بازی ملی خود را در جام ملت‌های آسیا انجام داد اما در ادامه با وقفه‌ای سه ساله در سال ۱۳۴۱ بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شد.

بهزادی در سال ۱۹۶۶ به همراه تیم ملی ایران به مقام دومی بازی‌های آسیایی تایلند رسید. هم چنین در سال ۱۹۶۸ قهرمان جام ملت‌های آسیا شد، زمانی که در چهار بازی چهار گل به ثمر رساند یکی از بازیکنان مطرح گلزن جام شد.این چهره ارزشمند در بازی فینال گل تساوی ایران مقابل رژیم صهیونیستی را زد که در نهایت ایران با پیروزی ۲ بر ۱ در آن رقابت قهرمان شد. بهزادی هم چنین همراه با تیم ملی ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲ شد.وی،از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در تالار مشاهیر فوتبال آسیا قرار گرفت و دوبار به این مراسم دعوت شد.

بهزادی ،سرانجام پس از مدت‌ها تحمل بیماری، بامداد جمعه 2 بهمن سال 1394 بر اثر ایست قلبی و در سن 74 سالگی دارفانی را وداع گفت.روحش شاد و یادش گرامی باد.