چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

لیگ جهانی والیبال روی آنتن گیتی

لیگ ملت‌های والیبال (VNL) 2023 قرار است در ماه مه امسال با ترکیبی باور نکردنی از میزبانان بازگردد و مسابقات زنان در 30 می و مردان پس از مدت کوتاهی در 6 ژوئن آغاز شود.

رویداد سالانه پرچمدار این ورزش را به مکان های نمادین در سراسر آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی خواهد آورد. به ویژه، اتاوا، کانادا، ناگویا، ژاپن، روتردام، هلند، اورلئان، فرانسه، آناهیم، کالیفرنیا، ایالات متحده و پسای سیتی، فیلیپین میزبان مسابقات مقدماتی مردان خواهند بود.

در همین حال، مسابقات دور مقدماتی زنان در آنکارا، ترکیه برگزار خواهد شد. ناگویا، ژاپن، هنگ کنگ، چین، برازیلیا، برزیل، سوون، کره، بانکوک، تایلند. فینال زنان در آرلینگتون، تگزاس، ایالات متحده دنبال می شود.

فینال VNL زنان در تاریخ 12 تا 16 جولای در آرلینگتون برگزار می شود، میزبان فینال های VNL نیز در سال گذشته مشخص شد، جایی که هشت تیم نخبه زنان برای عنوان قهرمانی در آرلینگتون، تگزاس از 12 تا 16 جولای در کالج پارک سنتر مبارزه خواهند کرد، در حالی که رقابت مردان در 19 تا 23 جولای در Ergo برگزار خواهد شد.

آرنا در گدانسک، طرفداران می‌توانند منتظر دیدن بهترین تیم‌های ملی جهان از جمله قهرمانان VNL زنان ایتالیا و قهرمانان VNL مردان و فرانسه قهرمان المپیک باشند.

فینال VNL مردان در تاریخ 19 تا 23 جولای در گدانسک برگزار می شود بدون شک تیم ملی مردان فرانسه پس از خروج ناامیدکننده از مرحله یک چهارم نهایی در مسابقات قهرمانی جهانی والیبال مردان FIVB 2022 و بازی‌های المپیک خانگی پاریس 2024 در نزدیکی بازی، به دنبال بازگشت به فرم قهرمانی خواهد بود.

در همین حال، ایتالیا به دنبال پیشرفت باورنکردنی خود در مسابقات قهرمانی مردان جهان است. این تیم قبل از تسلیم شدن در برابر رقبای خود فرانسه به نیمه نهایی سال گذشته رسید و هواداران در سراسر جهان مطمئناً امیدوار به دیدار مجدد بین این دو سنگین وزن والیبال خواهند بود.

لهستان در مسابقه مدال برنز VNL 2022 مقابل ایتالیا با این حال، هر دو تیم باید در فرم بالایی باشند، اما به‌عنوان یک ترکیب قوی از تیم ‌هایی که شامل مدال‌آوران نقره قهرمانی مردان جهان و دارندگان مدال برنز VNL 2022 لهستان، دارندگان مدال برنز قهرمانی جهان، برزیل، دارندگان مدال نقره VNL 2022 آمریکا و توکیو 2020 هستند. آرژانتین، دارندگان مدال برنز، در میان دیگران، چشمان خود را به افتخار VNL خواهد داشت.

ایتالیا سال گذشته برای اولین بار جهت قهرمانی VNL با برزیل مبارزه کرد در بخش زنان، ایتالیا به دنبال حفظ عنوان VNL خود خواهد بود، در حالی که ایالات متحده، قهرمانان توکیو 2020 و قهرمانان سه بار VNL، قصد دارند امسال با از دست دادن در سال 2022 به سکو بازگردند.

در همین حال، برزیل پس از کسب نقره در سه رویداد مهم گذشته، بازی های المپیک، VNL و مسابقات جهانی والیبال زنان FIVB، در جستجوی طلا خواهد بود.

با این حال، صربستان قهرمان جهان و دارنده مدال برنز VNL خواهد بود که با پیروزی قاطع خود در مدال طلا در آپلدورن هلند، به این مسابقات خواهند آمد.

صربستان در مسابقه مدال برنز VNL 2022 ترکیه را شکست داد نسخه امسال همچنین شاهد بازگشت قالب پویا است که در سال 2022 عرضه شد تا فرصت‌های بیشتری برای هواداران فراهم کند تا ستاره‌های مورد علاقه‌شان را در عمل ببینند و در عین حال سفر تیم‌ها را کاهش دهند.

تمامی مسابقات به صورت زنده و برحسب تقاضا از تلویزیون والیبال و همچنین پخش کننده های داخلی در سراسر جهان پخش خواهد شد.

منبع: FIVB

مترجم: هستی رفیعی