پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
کشتی انتخابی تیم ملی از نگاهی دیگر

عامل: فرصتی برابر برای همه مهیا شد

مسابقات کشتی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با حضور همه ی بزرگان و مدعیان این رشته در شرایطی برگزار شد که به جز هفت مدال آور مسابقات جهانی صربستان بقیه ی نامداران این رشته به روی تشک رفته بودند.

هادی عامل گزارشگر و کارشناس کشتی در اینباره می گوید: انگیزه های خوبی برای انتقال از حضور در این رقابت ها به وجود آمده بود از جمله اینکه نفرات برتر برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و نفرات دوم و برخی از کشتی گیران سوم اوزان با نظر کادر فنی برای جام یاریگین انتخاب می شوند.

عامل اضافه می کند: چرخه انتخابی نشان داد که برای پوشیدن دو بنده تیم ملی باید ورزشکاران مدعی باید از نوعی کنکور عبور کنند این رویه شرایطی عادلانه را ایجاد کرده تا همه ی کشتی گیران در موقعیتی برابر دست و پنجه نرم کنند و مربی های سازنده نیز بر این باور برسند که همه چیز بر روال منطقی جریان پیدا می کند.

تنها مدال دلیل انتخابی تیم ملی نیست، عرصه واقعی روی تشک رفتن است و از دل این مسابقات بود که قهرمانان و نفرات برگزیده جام تختی و قهرمانی کشور توسط کمیته فنی رصد شده و استعداد ها شناسایی می شوند.

عامل افزود: با این روش و جوانانی که خودنمایی کرده اند بدون تردید شاهد شکوفایی نسل جوان در مسابقات جهانی و المپیک خواهیم بود در این دوره چهره های خیلی خوبی دیده ایم مانند طغایی جوان شایسته تایبادی که امین طاهری را شکست داد یا شاهد بودیم که امیر حسینی موفق شد، محمد صادق فیروز پور قهرمان امید های جهان را شکست دهد و همه ی این ها نشان می دهد که کشتی ایران سرشار از استعداد است و چرخه انتخابی به همه ی مستعدان این ورزش فرصت برابر می دهند.

گفت و گو: ج - دوستدار