چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
ایران سرشار از استعداد

پینگ پنگ هم پدیده و نابغه دارد!

شمس با شکست نفر ۲۳ دنیا، شگفتی ساز مسابقات  فیدر قطر شد.

چند روز پیش که با نوشاد عالمیان درباره پدیده 18 ساله کشور سنگاپور گپ می زدیم تاکید کرده بود که ما هم نسل جوانی داریم که هر یک می تواند خود پدیده ای باشد و حالا در فاصله چند روز خبر رسید که نوید شمس با پیروزی قاطع ۳ بر صفر مقابل حریف عنوان دار شرق آسیایی خود از کره جنوبی شگفتی ساز شد.
در اولین روز از آغاز مسابقات جدول اصلی  رقابت های فیدر قطر،  نوید شمس ابتدا در مصاف با داریوش موویلیانو از رومانی بانتیجه ۳ بر ۲ پیروز  شد و به مرحله  ۱/۱۶  راه  پیدا کرد.
در این مرحله شمس توانست لی سانگسو، نفر  ۲۳ رنکینگ دنیا از  کره جنوبی و دارنده چندین مدال رنگارنگ جهان، آسیا و بازی‌های آسیایی را  با نتیجه  قاطع ۳ بر صفر شکست  دهد و پای به  مرحله ۱/۸  پایانی  بگذارد.
نابغه پینگ پنگ ایران در رده سنی بزرگسالان، برای‌حضور در جمع  ۸ بازیکن برتر به  مصاف ورزشکاری از فرانسه با رنکینگ  ۱۹۵ دنیا خواهد رفت.

نوید شمس از راکت به دستانی است که الفبای این رشته را زیر نظر پدرش امید شمس به درستی آموخت پدری که اکنون خود سرمربی تیم کشور عمان است.

نوید در سن 12 سالگی دوباره قهرمان جهان شد و در تیم منتخب 15 ساله های آسیا نیز دو طلای ارزشمند به ارمغان آورد، این جوان ارزشمند با وجود سن کم دو سالی است که در لیگ کشور لهستان بازی می کند.

سرمایه گذاری اندیشمندانه فدراسیون قارداشی سبب شد تا بازیکنانی همانند شمس، امیرحسین هدایی و احمدیان به سوی جهانی شدن گام بردارند. باور کنیم که جوانان ایرانی در همه رشته ها سرشار از استعداد هستند، کافی است که برنامه داشته باشیم و دلسوزانه و به هنگام دست آنها را بگیریم.

نویسنده: عباس اسماعیلی