پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
دنیای توپ و سبد

بازگشت از مرخصی!

سرمربی تیم ملی بسکتبال که به مرخصی رفته بود به ایران بازگشت تا تیم ملی را برای پنجره ششم انتخابی جام‌جهانی آماده سازد.

سعید از مغانی در این مرحله کاری دشوار تر پیش رو دارد؛ بازی با چین در کشور ثالث و مصدومیت حامد حدادی مشکلات تیم ملی را در مسیر پیش رو نشان می دهد.

ژاپن اولین مقصد تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره پایانی انتخابی جام جهانی است. ملی پوشان ایران ۲۶ بهمن ماه راهی ژاپن می شوند تا پیش از دیدار ۴ اسفندماه برابر تیم ملی این کشور، یک هفته اردوی آماده سازی همراه با یک یا دو دیدار تدارکاتی هم داشته باشند.

اعضای تیم ملی بسکتبال ایران طبق تاکید ژاپنی ها ملزم هستند ۷۲ ساعت پیش از زمان مقرر برای سفر، تست کرونا بدهند و نتیجه آن را برای ورود به ژاپن همراه داشته باشند.

دیدار رفت تیم های ملی بسکتبال ایران و ژاپن در انتخابی جام جهانی در چارچوب پنجره چهارم برگزار شد. در این دیدار که ۳ شهریورماه برگزار شد تیم ایران در ورزشگاه آزادی به برتری ۷۹ بر ۶۸ دست یافت.

ملی پوشان بسکتبال ایران پس از برگزاری دیدار برگشت برابر ژاپن، به منظور برگزاری دیدار برگشت برابر چین عازم هنگ کنگ می شوند.

تیم ملی بسکتبال ایران در دیدار رفت مقابل چین که در پنجره پنجم و در ورزشگاه آزادی برگزار شد با نتیجه ۸۱ بر ۷۲ شکست خورد.

کاله برنده خوردنی ترین بازی لیگ

در ادامه و از هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر بسکتبال باشگاه های، تیم مهرام تهران در یک بازی حساس و هیجان انگیز مقابل تیم کاله مازندران زانو زد و نتیجه را به تیم کاله واگذار کرد.

در این دیدار بازیکنان جوان و پر آتیه تیم کاله مازندران که در آمل و در مقابل تماشاگران پرشور خود در سالن پیامبر اعظم این شهر مقابل تیم مدعی و پرستاره مهرام تهران قرار گرفته بودند با ارایه یک بازی منسجم و پایدار توانستند حریف مدعی خود را که تا آخرین دقایق پایانی بازی یک رقابت فشرده و پایا پای را با تیم کاله ارایه کرده بودند با نتیجه 84 بر 73 شکست دهند.

تیم کاله مازندران با این پیروزی شیرین و با ارزش 36 امتیازی شد و با قرار گرفتن در رده سوم جدول موقعیت خوب خود را بهبود بخشیده و همچنان در جمع مدعیان باقی ماند. این خوردنی ترین بازی لیگ برتر بود.

گزارش: ج – دوستدار