پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

انتقاد سمنیوک از فدراسیون جهانی والیبال

سمنیوک: فدراسیون جهانی والیبال نباید تنها به پول درآوردن فکر کند، بلکه به فکر ما بازیکنان باشد.

کامیل سمنیوک ستاره لهستانی از برگزاری آخرین مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان والیبال مردان در بتیم برزیل شکایت کرد.

Pole Semeniuk یکی از ستون های Sir Safety Susa Perugia در فصل 2022-23 است. وی پس از انتخاب شدن به عنوان MVP آخرین لیگ قهرمانان اروپا در حالی که پیراهن قهرمان دو دوره مسابقات، Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle را بر تن داشت، برای اولین بار در دوران حرفه ای خود کشورش را ترک و در ایتالیا مشغول بازی شد و سمنیوک چندی پیش عنوان قهرمانی باشگاه های جهان FIVB در بتیم برزیل را به رزومه خود اضافه کرد. با این حال، مهاجم 26 ساله خارجی از فدراسیون بین المللی والیبال FIVB در رابطه با برگزاری مسابقات ناراضی بود.
«به طور کلی، سازماندهی این رویداد به ما احساس راحتی نمی کرد. دمای داخل سالن همیشه بسیار بالا بود، مخصوصاً در بازی با کروزیرو که مکان پر از هوادار بود. خیلی سخت بود و فکر می کنم سلامت بازیکنان را به خطر می اندازد. از نظر من مسئولان FIVB نه تنها باید به فکر کسب درآمد از مسابقات باشند، بلکه باید به فکر ما بازیکنان باشند، امیدوارم سازمان بهتر شود.

هرناندز MVP لیگ چین برای مونزا امضا کرد

تیم مونزا ایتالیا، یک یار تقویتی بسیار ارزشمند برای باقی مانده فصل 2022-23 به دست آورد.
یوسوانی هرناندز بازیکن جدید مونزا برای فصل 2022-23 است. آبشارزن خارجی کوبایی، که پاسپورت ایتالیایی نیز دارد که به باشگاه جدیدش کمک می کند.

وی پس از قهرمانی در سوپر لیگ چین با پکن به اروپا بازگشته است. در پایان رقابت در آسیا، هرناندز MVP و بهترین زننده سرویس معرفی شد.
این بازیکن 32 ساله که می تواند به عنوان مخالف نیز به میدان برود، پس از 6 ماه به بازی در قاره کهن بازگشت. او فصل قبل را در اسپانیا با C.V گذراند. گواگواس (تیم دقیقاً توسط مونزا از مرحله یک چهارم نهایی جام CEV حذف شد) و چند ماه پایانی در مصر با Zamalek SC. هرناندز با وجود اینکه کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد، از سال 2012 به تیم ملی کوبا دعوت نشده است، و چند سال پیش خود را در میان برگزیدگان بازگشته (سیمون، فرناندو هرناندز...) از سوی فدراسیون ملی نیافت.

گزارش: هستی رفیعی