چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
هندبال جهان در ید دانمارکی ها

لاندین؛ مرد لحظه های بحرانی

دانمارک را پیش از این با نام مارتین فراست بدمینتون بازی که قهرمان جهان شده است.

می شناسند اما این کشور کوچک در استعدادیابی و  پرورش نخبه ها علمی و عملی عالی کار می کند که فوتبالش تماشایی است اما هندبال این کشور به آقایی جهان رسیده است.

دانمارکی ها شب گذشته در فینال قهرمانی جهان 34 – 29 فرانسه را شکست داد و ما در مروری بر رقابت هایی که هیجاناتش به بالاترین سطح رسیده بود ابتدا مصاحبه ای را که درمورد نیکولاس لاندین دروازه بان بلند آوازه این کشور در سایت فدراسیون جهانی درج شده بود و سپس به معرفی بهترین ها می پردازیم.

تنها بودن بین تیرک دروازه ها در فینال مسابقات قهرمانی مردان IHF لزوما رشک برانگیزترین موقعیتی نیست که یک بازیکن می تواند داشته باشد. با این حال، دروازه‌بان‌های زیادی می‌توانند در چنین بازی حساسی انجام دهند، سیوهای آنها معمولاً آخرین عنصر ترکیبی پیچیده برای تاریخ‌سازی است.
برای نیکلاس لاندین، این موقعیت کاملاً شناخته شده است، او قبلاً چهار بار در فینال رقابت های برتر هندبال جهان بازی کرده است، با دو برد در دانمارک/آلمان 2019 و مصر 2021 و دو باخت در سوئد 2011 و اسپانیا. 2013.
لاندین بهترین بازیکن مرد سال 2019 و 2021 IHF در طول دوران حرفه‌ای خود بسیار شگفت‌انگیز بوده است و هر دو جوایز انفرادی مانند حضور در تیم ستاره‌ها در اسپانیا 2013 و دانمارک/آلمان 2019 را به دست آورده است. مدال، چهار در مسابقات قهرمانی مردان IHF، سه در EHF EURO و دو در بازی‌های المپیک.
توپ‌زن 34 ساله تقریباً همه چیز را برای باشگاه و کشور به دست آورده است و در هشتمین دوره مسابقات قهرمانی مردان جهان IHF، پس از نمایش فوق‌العاده در مرحله یک چهارم نهایی، آماده است تا بار دیگر در فینال بازی کند.

مجارستان – 12 سیو برای بازدهی 35 درصد – و در نیمه نهایی مقابل اسپانیا – 15 سیو برای بازدهی 43 درصد.
«این بازی‌های بزرگ هستند که سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌ها هستند، و وقتی سعی کرده‌اید یک بار در فینال حضور داشته باشید، واقعاً می‌خواهید هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا دوباره آنجا باشید. هر مسابقاتی زندگی و داستان خاص خود را دارد. ما سعی می کنیم خودمان آن داستان را بنویسیم و سفر طولانی و سرگرم کننده ای تاکنون بوده است.»

دروازه بان دانمارک با 35 درصد مهار توپ در هشت بازی اول در لهستان/سوئد 2023، در رده هفتم از نظر کارآیی در مسابقات قرار گرفت و 80 دفع توپ را انجام داد که دومین ضربه مهار شده پس از آندریاس ولف آلمانی است که 94 دفع توپ را به ثبت رسانده است.
با این حال، اگر مدال‌ها و جام‌ها از آنها حمایت نکنند، عملکردهای انفرادی ارزشی ندارد. در اینجا، لندین خاص بوده است، معمولاً هر بار به این مناسبت برمی‌خیزد و در لحظات بحرانی اجراهای عالی ارائه می‌دهد.
به عنوان مثال، بازی 12 سیو در فینال مقابل نروژ در دانمارک/آلمان 2019 را در نظر بگیرید، زمانی که لندین 39 درصد از شوت های خود را مهار کرد. یا بازی 15 سیو مقابل سوئد در فینال مصر 2021، زمانی که او 41 درصد از ضربات تیم اسکاندیناوی را مهار کرد.
با این حال، کاپیتان دانمارک از دفاع خود و تلاش هم تیمی‌هایش برای ضربات سخت حریف در سخت‌ترین بازی‌های قهرمان جهان تمجید می‌کند.
دفاع ما برای من بسیار مهم است. بدون دفاع، دروازه بانی خوبی وجود ندارد، اما برعکس است. اگر دروازه بان روز بدی داشته باشد، دفاع نمی درخشد. آن دو چیز به هم مرتبط هستند. این بخش از توپ در سه بازی اخیر برای ما در اینجا، در این رقابت‌ها، بسیار قوی بوده است و امیدوارم در بازی مقابل فرانسه هم همینطور ادامه یابد.»
آنچه مسلم است این است که دانمارک اگر بخواهد صفحه دیگری از تاریخ را در مسابقات قهرمانی جهان بنویسد و اولین تیمی باشد که سه بار متوالی این جام را به دست می آورد، به همان چیزهای بیشتری نیاز خواهد داشت، چیزی که هنوز به دست نیامده است.
« هدف اصلی این است که ببینیم آیا می توانیم فرانسه را شکست دهیم و قهرمان جهان شویم. پس از آن تاریخ سازی یک امتیاز اضافی است اگر به اندازه کافی خوب باشیم که تیمی را شکست دهیم که تقریباً هرگز در فینال شکست نمی خورد.»
در واقع، فرانسه در شش فینال از هفت فینالی که در رقابت‌های برتر هندبال برگزار می‌شود، برنده شده است، و این کار معمولاً توسط یک بخش عالی دروازه‌بانی انجام می‌شد، با تیری اومیر، ستاره پیشین، تنها بازیکنی در تاریخ است که پنج عنوان در مسابقات جهانی مردان IHF کسب کرده است. قهرمانی.

بهترین‌های مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان لهستان/سوئد ۲۰۲۳:
دروازه‌بان: آندریاس ولف از آلمان
گوش راست: نیکلاس اکبرگ از سوئد
بغل راست: الکس دوشبایف از اسپانیا
پخش: ندیم رمیلی از فرانسه
بغل چپ: سیمونبوگتفت از دانمارک
گوش چپ: آنخل فرناندز پرز از اسپانیا
خط‌زن: لودویک فابرگاس از فرانسه
بهترین بازیکن جوان: جوری نور از آلمان
جایزه با ارزشترین بازیکن: ماتیاس گیدسل از دانمارک
رده‌بندی نهایی تیم‌های حاضر در مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۳:

۱- دانمارک

۲- فرانسه

۳- اسپانیا

۴- سوئد

۵- آلمان 

۶- نروژ

۷- مصر

۸- مجارستان

۹- کرواسی

۱۰- اسلوونی

۱۱- صربستان

۱۲- ایسلند

۱۳- پرتغال

۱۴- هلند

۱۵- لهستان

۱۶- بحرین

۱۷- برزیل

۱۸- مونته‌نگرو

۱۹- آرژانتین

۲۰- آمریکا

۲۱- بلژیک

۲۲- قطر

۲۳- کیپ‌ورد

۲۴- ایران

۲۵- تونس

۲۶- شیلی

۲۷- مقدونیه شمالی

۲۸- کره‌جنوبی

۲۹- عربستان

۳۰- مراکش

۳۱- الجزایر

۳۲- اروگوئه

گزارش: هستی رفیعی