چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
گفت و گو با سرمربی تیم خوشه الماس ملکان

خیری: پدیده های شهر ما را در الااهلی خواهید دید

ملکان شهری ورزشکار خیز، با 120 هزار نفر جمعیت و یک عالمه استعداد که در تمامی رشته ها با بازیکنانی تاپ پرورش داده است.

در والیبال ارسلان درگاهی و امین اسماعیل نژاد را به خوبی می شناسیم و در کشتی جهان پهلوان یونس سرمستی را به یاد داریم و در فوتبال شهرام خیری که در تیم ملی جوانان و در باشگاه استقلال درخشید و ده ها ورزشکار نام آوری که این روز ها چشم به گشایش باشگاهی دارند که به باشگاه داری حرفه ای در این گوشه استان آذربایجان شرقی اهتمام ورزیده است.

چندی است که بحث فعالیت رسمی باشگاه خوشه الماس در شهر خوشه های انگور بر سر زبان ها افتاده است. گفته می شود که باشگاه خوشه الماس با مدیریتی شایسته و برنامه ریزی های بنیادی در لیگ دست دوم باشگاه های کشور سرمایه گذاری کرده است.

شهرام خیری بازیکن سابق ملی جوانان، استقلال و راه آهن تهران و از مربیان اصلی تیم خوشه الماس ملکان در گفت و گو با البرز ورزشی افزود: متاسفانه اتفاقات در فوتبال این منطقه رقم خورده که به هیچ عنوان در شان فوتبال آذربایجان و ملکان نبوده است.

از سرنوشت تراکتور سازی و سقوط ماشین سازی و دیگر اتفاقاتی که باعث شده فوتبال استان ما از شرایط عادی خارج شود.

شهرام خیری مربی فوتبال در ادامه افزود: در شهرستان ملکان نیز برخی ها که به عنوان پیشکسوت را به خود الصاق کرده اند فقط دنبال منافع شخصی بوده به همین دلیل برخی ها خون فوتبال شهر ملکان را مکیده و عجیب اینکه سرخوش از کار های بیهوده خود پا را فراتر گذاشته و تز هم صادر می کنند.

خیری که به عنوان مربی در سطح اول کشور فعالیت کرده گفت: این به ظاهر پیشکسوتان چگونه می توانند الگوی جوانانی باشند که می خواهند پا جای پیشینیان بگذارند و برای فوتبال شهر و استان افتخار خلق کنند.

من خطاب به دوستان می گویم: شما که برای دریافت مبالغی از دانش آموزان مدارس خود را به آب وآتش می زنید از پهلوانی و اخلاق به افکار پهلوانان شیشه ای رسیده اید اجازه دهید که لااقل یک باشگاه تازه تاسیس بتواند اصولی و بنیادی عمل کند چرا که اخلاق یک ورزشکار در مسیر انتخاب همواره ملاک انسانی است که متاسفانه در ورزش ملکان نتوانستیم که این ورزش ارزشمند را پاس بداریم و اکنون با انگیزه مضاعف و تلاش مسئولین ذیربط و حمایت مردم و اهتمام خبرنگاران نگاهی ارزشی به ورزش و فوتبال انداخته ایم.

شهرام خیری به شدت از کمبود زمین استاندارد در شهرستان گلایه کرده و به ناچار تمرینات را در شعر های دیگر برگزار می کنیم ولی خوشبختانه با تلاش مسئولان ورزش ورزشگاه ملکان در روز 22 بهمن ماه افتتاح خواهد شد و امیدواریم همه موانع برای برگزاری مسابقات در این ورزشگاه برطرف شود تا آبروی ملکان در امر میزبانی حفظ شده و در ایران زبانزد شود با هماهنگی به عمل آمده با استاد روشن قرار است که بازیکنان ناب آکادمی خوشه الماس به الااهلی امارات ترانسفر شوند.

شهرام خیری اضافه کرد: در شهر ملکان بازیکنان زبده ای در سطح کشور توپ زده اند امثال محمد لطفی، علی گلابی، مهدی ببری و بسیاری دیگر که هیچگاه نگاه حمایتی آقایان را با خود نداشته اند و باشگاه خوشه الماس می خواهد با کمک و حمایت مسئولین شهری پر ساخته و جلوه های به یاد ماندنی در خاطره های بسازد.

امیدواریم که سرآغازی باشد برای شکوفایی و پیروزی های آینده شهرستان پر استعداد ملکان. خوشبختانه ما در این مسیر آکادمی باشگاه را در چهار رده به آقای حسن روشن سپرده ایم. ستاره پیشین فوتبال ایران این افتخار را به باشگاه داده است تا در زمینه فوتبال پایه و آموزش صحیح پتانسیل های موجود در شهر ما همت گمارد.

نمی خواهیم که دیگر نوجوانان و جوانان این شهر به مهره سوخته تبدیل شوند ما آستین ها را برای اعتلای فوتبال این شهر فرهنگی در غرب کشور بالا زده ایم و انتظار داریم که با داشتن یک ورزشگاه 5000 نفری مجهز به زمین چمن همه همراه و همگام شویم و معدودی سنگ اندازی ها را کنار بگذارد.

روشن: به خاطر خیری به ملکان می روم

حسن روشن اسطوره فوتبال ایران در اینباره به البرز وزرشی گفت: سوای علاقه مندی و اشتیاقی که همواره به فوتبال پایه داشته ام و پرداختن به نوجوانان را یک وظیفه ملی می دانیم صرفا به خاطر اعتقاد و اعتمادی که به آقای شهرام خیری داشته و دارم پذیرفته ام که اوقات خود را در شهر ملکان بگذرانم و در خدمت نوجوانان این خطه باشم.

حسن روشن افزود: مه شهرام خیری از شاگردان بنده در بانک تجارت و استقلال بود که در سایه ی تلاش مضاعف به تیم ملی هم رسید.

روشن افزود: شهرام خیری در استقلال و بانک تجارت نمونه ای از استعداد های درخشان بود و اگر در تهران می ماند و به فوتبال ادامه می داد جایگاهی بسیار رفیع پیدا می کرد به حتم در پست هافبک دفاعی در زمره ملی پوشان دهه 70 و 80   قرار می گرفت. در نظر داریم بازیکنان مستعد آکادمی را به باشگاه الااهلی امارات منتقل سازیم باشگاهی که خودم سال ها مسئولیت آکادمی آن را بر عهده داشتم.

من معتقد هستم که در شهر های مانند ملکان امثال شهرام خیری کم نیستند فقط باید به موقع مورد شناسایی قرار گیرند و به اصول علمی فوتبال آشنا شوند و با توجه به اینکه آقای خیری از تحصیلات عالیه تربیت بدنی برخوردار است، مهارت و پیشینه ای که در فوتبال دارد به حتم موفق خواهیم شد.

گفت و گو: هستی رفیعی