پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

توصیه وزیر ورزش برای تیم ملی

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال برنامه‌ای برای جذب مربی از تیم پر طرفدار ندارد.

بعد از مطرح شدن نام خمز برای نیمکت تیم ملی شایعات زیادی پیرامون باشگاه تراکتور را فرا گرفت.

بلافاصله هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور این ادعا را رد کرد‌. از این رو سعی کردیم از طریق فدراسیون فوتبال پیگیر این موضوع شویم اما موفق به گفت و گو با هیچ مقام مسئولی نشدیم.

با این حال از فدراسیون خبر می رسد که با توجه به تاکید وزیر ورزش که گفته بود به سراغ مربیانی که در باشگاه‌های پرطرفدار کار می‌کنند نروند، خمز نمی‌تواند گزینه فدراسیون فوتبال باشد. چرا که جدایی سرمربی تیم پر طرفداری مثل تراکتور تاثیر منفی در آینده تیم‌شان خواهد گذاشت و آن وقت هواداران آن تیم، فدراسیون یا وزارت ورزش را مقصر می‌دانند. با توجه به همین مساله فدراسیون فقط با مربیانی که تحت قرارداد باشگاه یا فدراسیونی نیستند مذاکره می‌کند، مگر اینکه آن سرمربی بنا به دلایلی خودش با آن باشگاه یا فدراسیون قطع همکاری کند یا اینکه بندی در قراردادش باشد که راحت بتواند جدا شود.

شاید هم این طرح از این جهت از سوی وزارت ورزش دیکته شده که این وزارت خانه نمی‌خواهد برای جذب مربیان مورد نظر هزینه ای بابت رضایت نامه بدهد. درست همان موضوعی که در زمان مذاکره تاج با جواد نکونام از سوی باشگاه فولاد رخ داد و فدراسیون فوتبال به دلیل این که نمی خواست پول رضایت‌نامه این مربی را بدهد و فولاد هم تخفیف نداد معامله بهم خورد.

گزارش: نیلوفر مژدهی