چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
گوش شنوایی برای نقد دلسوزانه

عاشوری: نمی توانند نان ما را آجر کنند

یکی از مردان که بیش از 25 سال در والیبال نشسته ایران زحمت کشیده و ایفای نقش کرده است فرشید عاشوری است.

عضو تیم ملی در دو دوره بازی های المپیک از جمله آتلانتا و مسابقات قهرمانی مردان جهان در مصر بود.

عاشوری ده سال هم سمت سرپرستی تیم ملی را بر عهده داشت، بنابراین اگر نقدی مطرح می سازد از سر آگاهی و دلسوزی است و نباید او را بایکد کرد.

عاشوری سال ها است که در گنبد با سیلی صورت سرخ نگه می دارد و با حمایت شوراری شهر تیمداری می کند اما اکنون مانده است که چه جوابی به حامیان والیبال نشسته بدهد.

وی موارد زیادی را با ما در میان گذشته است از مسابقات قهرمانی کشور که بعد از هفت سال راه اندازی شد تا لیگی که برای والیبال ما می تواند مانند نان شب باشد. اعتراض عاشوری به نحوه پلی آف لیگ برتر است که به صورت من درآوردی برگزار می شود.

او می گوید در همه جای دنیا به صورت 1 با 4 و 2 با 3 بازی می کنند در اینباره  با آقای پورحسن کارشناس خبره والیبال نیز گفت و گو کرده ایم و ایشان نیز متذکر شده اند که پلی آف چگونه است اما سرپرست مسابقات جانبازان و معلولان حکم کرده است که تیم های اول با دوم و سوم با چهارم برای رسیدن به فینال بازی کنند و این مغایر با اصول برگزاری پلی آف است.

اینکه بخواهند جدول را به خاطر یکی دو تیم تغییر بدهد امثال من که در گنبد تیمداری می کنیم چه جوابی به مسئولا بدهیم چیدمان ها باید قانونی و منصفانه باشد، متاسفانه وقتی که انتقاد می کنیم باعث نگرانی آقایان می شود.

عاشوری در پاسخ به پرسش البر ورزشی مبنی بر اینکه چگونه او در جمع مربیان تیم های ملی نیست هم می گوید: چند نفری که اکنون دعوت شده اند همه از دوستان من هستند ولی ملاک دعوت به تیم ملی باید رزومه کاری آنها باشد. کجا مربیگری کرده اند و کرام شاگرد را به تیم ملی تحویل داده اند و در کدامین کلاس های بین المللی دانش اندوخته اند و  اینکه افرادی فقط اطاعت امر بکنند و مورد محبت قرار گیرند از انصاف دور است.

با این همه هیچکس نمی تواند نان ما را اجر کند چون خداوند بالای سر ناظر و شاهد اعمال انسان ها است و در گنبد هم آنقدر حامی دارم که هیچکس نتواند من را از صحنه دور سازد.

البرز ورزشی: با حضور حاج علی کشفیا، جانباز جنگ تحمیلی و چهره مردمی ورزش، در راس انجمن والیبال جانبازان و معلولان اطمینان داریم که نقد های منصفانه مورد بررسی قرار می گیرد هیچکس نباید در ورزش کشور خود را حاکم مطلق بداند و نظرات دیگران را بر نتابد.

گفت و گو: جمشید حمیدی