چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
قدیمی ترین جشنواره بین المللی فجر

 پیکار با توپ پردار در تالار کهن

سی و یکمین دوره بدمینتون بین المللی فجر در تالار شهید افراسیابی آغاز شده است.

مسابقاتی که قدمت دیرینه دارد و شاید تنها رشته ای باشد که از زمان جنگ عراق علیه ایران دوام آورده و همه ساله در این ایام برگزار می شود؛ روزگاری به اهتمام دکتر کرباسیان رئیس وقت فدراسیون با سه هزار دلار جوایز نقدی پا گرفت و امروز تا پنجاه هزار دلار پاداش افزایش پیدا کرده است.

 هر چند امسال این مبلغ بنا به دلایلی به نصف تقلیل یافته است اما ابعاد بر گزاری این تورنمنت از جهات مختلف ارزشمند می نماید و محمدرضا پوریا سرپرست کنونی طی ۲۵سال گذشته به هر قیمتی بود راکت به دستان ممالک دور و نزدیک را به ایران فرا خوانده است تا انگیزه مضاعفی نیز به بد مینتون باران ایرانی طزریق شود.

جشنواره فجر پای بسیاری از ستارگان جهان را به کشورمان کشانده بود از لی و پارک نایب قهر مانان المپیک تا جبارتو قهرمان جوانان جهان و سونگ یونگ جون که قهرمان المپیک شده. که ایران و ایرانیان را دیدند و در سایه این مسابقات به ستایش فرهنگ غنی ایران عزیزمان پر داختند.

امسال رقابت های بدمینتون فجر به میعاد اولیه خود یعنی تالار ورزشگاه شهید شیرودی باز گشت تا جا برای پذیرایی علاقه مندان باشد.

بدمینتون خواهندگان خانوادگی فراوانی دارد، این بار شرکت ۹ بازیکن زیر رنکینگ دنیا از هند، پرتغال، برزیل و جمهوری آذربایجان در بخش آقایان نوید دهند پیکاری های دیدنی با توپ پردار است امیرآبا از هند بهترین رنکینگ (۵۶) را دارد و جمهوری آذربایجان که زمانی برای کسب تجربه به تهران می آمد اکنون با مرتضی ولی دروی مربی ایرانی آمده. 

رنکینگ (۷۵) را به همراه دارد البته اگر آذری ها تاکنون موفق به سفر شده باشند، نکته جالب اینکه بدمینتون ایران نیز پوست انداخته است نیکزاد شیری و امید کرمی و غلامرضا باقری سکاندار هدایت راکت به دستان ما شده اند.

باید همگام زمان حرکت کرد هر چند بد مینتون جهان در مشت چینی ها، اندونزی، کره قرار دارد ولی چاره ای جز تلاش وجود ندارد و این را فدراسیون بدمینتون و بازیکنانش به خوبی درک کرده اند.

بهادر زکی زاده کاپیتان و مربی سابق تیم ملی در بازه کیفیت جشنواره امسال به البرز ورزشی گفت: رنکینگ بالای شرکت کنندگان خارجی تنها متعلق به هند و اندونزی نیستبازیکنانی که به میهمانی آمده اند ذر جمع آنها تک قهرمانان اروپایی نیز یکپا مدعی هستند.

بنابراین بازیکنان ما اگر بتوانند خود را تا بالای جدول صعود بدهند کار مهمی کرده اند، تیم ایران تلفیقی از جوانان و بزرگسالان است در حقیقت شانس به صورت ۵۰_۵۰ به بدمینتون باران ایرانی داده شد تا در کوران مسابقات بخت آزمایی کنند.

نویسنده: ج - دوستدار