چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

استقلال و پرسپولیس زیر بار نمی‌روند

مدیران دو تیم استقلال و پرسپولیس با توجه به اجاره ای که به ورزشگاه آزادی می‌دهند مایل به همکاری در جهت نصب تجهیزات کمک داور ویدئویی نیستند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: مسئولان فدراسیون فوتبال عقیده دارند باشگاه ها باید در هزینه‌های سیستم کمک داور ویدئویی باید کمک کنند اما این ادعا در حالی مطرح می‌شود که استقلال و پرسپولیس ورزشگاه اختصاصی ندارند و هر هفته برای هر بازی اجاره زمین می‌پردازند.

از این رو سوال این است؛ چرا این باشگاه ها باید برای استادیومی که صاحبش نیستند هزینه بپردازند؟

گویا فدراسیون فوتبال خود را با کشورهایی که در دنیا برای سیستم کمک داور ویدئویی از باشگاه ها پول می گیرند مقایسه کرده است. در حالی که ما نباید از آنها پیروی کنیم چرا که شرایط کلی فوتبال ایران با آنها متفاوت است. پرسپولیس و استقلال برای بازی در ورزشگاه آزادی اجاره می دهند و از حق پخش تلویزیونی هم آنچنان که باید و شاید برخوردار نیستند. از این رو دلیلی ندارد در این خصوص هم هزینه کنند.

البته اگر آنها برای VAR پول ندهند احتمالاً باید اجاره بیشتری برای بازهای خود پرداخت کنند اما به هرحال این که فدراسیون فوتبال و یا هر نهاد دیگری انتظار داشته باشند آنها برای نصب سیستم کمک داور ویدئویی کمک مالی کنند، اصلا انتظار به جایی نیست.

از این رو با توجه به موضعی که مدیران این دوباره گرفتند بعید است راضی به همکاری در جهت نصب تجهیزات کمک داور ویدئویی در ورزشگاه آزادی شوند.