پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

تاج و وظیفه دشوار دفاع از فوتبال ایران

در سی‌و‌سومین کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) که در شهر منامه بحرین در حال برگزاری است، مهدی تاج، رئیس فدراسیون دومین بار متوالی به‌عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در منطقه آسیای مرکزی انتخاب شد.

این انتخاب بدون تردید می تواند جایگاه ایرانیان را در مهمترین مرکز تصمیم گیری فوتبال آسیا تحکیم بخشد.

هرچند ما در گذشته مرد با نفوذی چون کامبیز آتابای را در این تشکیلات داشتیم اما با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی منطقه حضور یک ایرانی در AFC به نوعی موجب مباهات است.

کج اندیشی ها را کنار بگذاریم و نقد هایی هم که بر فدارسیون فوتبال ایران وارد بوده و خواهد بود را جداگانه مورد سنج قرار دیم باید رئیس فدراسیون فوتبال به خاطر این انتخاب تبریک گفت.

در شرایطی که کشور های عربی دست به دست هم در جهت قبضه کردن ورزش فوتبال قاره کهن گام برمی دارند مهدی تاج وظیفه ای دشوار برای اجرای عدالت در این تشکیلات و ایفاد حقوق فوتبال کشورمان بر دوش دارد.

پس این اتفاق را به فال نیک بگیریم و در راستای تحقق دیپلماسی فوتبال و باز کردن فضای بهتر برای سایر شخصیت های ایرانی حامی مهدی تاج باشیم.

باتوجه به ارتباط خوبی که تاج با شیخ سلمان رئیس دیروز و امروز و شاید هم فردای AFC  دارد امیدواریم که بخشی از ایده آل های ملی فوتبال توسط ایشان برآورده شود.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی