پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
بررسی کارنامه کشتی فرنگی در زاگرب

عامل: اعجاب کارشناسان جهانی برانگیخته شد

تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در رقابت های بین المللی جام اوپن زاگرب و رنکینگ اتحادیه جهانی که در کشور کرواسی برگزار شد با کسب 4 مدال طلا، 4 مدال نقره و 5 مدال برنز بعنوان قهرمانی دست یافت.

این تیم در واقع متاثر از نگاه پشتوانه سازی حسن رنگرز مربی پرتلاش تیم ملی کشتی فرنگی بود که اعجاب دنیای کشتی را بر انگیخت.

هادی عامل کارشناس و گزارشگر کشتی صدا و سیما در گفت و گو با البرز ورزشی در اینباره گفت: به طور کلی قبل از مسابقات جهانی 2023 که در برگراد صربستان برگزار خواهد شد چها دوره رقابت دارای رنکینگ در کشور های مختلف برگزار می شود که نخستین دوره آن در زاگرب بود.

مسابقه دوم اوایل اسفند ماه در کشور مصر و تورنمنت سوم در کشور قرقیزستان و آخرین دوره آن در کشور مجارستان خواهد بود، به نفرات اول تا پنجم این رقابت ها سهمیه شرکت در مسابقات جهانی داده می شود.

کشتی گیران در مجموع چهار رنکینگ یاد شده قهرمان می شوند 1500 فرانگ سوئیس نفر دوم 750 و نفر سوم 500 فرانگ سوئیس اهدا می شود.

درواقع کشتی گیری که در مجموع چهار مسابقه رنکینگ حائز بالاترین امتیازات شود شانس کسب سهمیه را به دست می آورد.

عامل افزود: چندی پیش تیم شش نفره کشتی آزاد با کسب چهار طلا و دو نقره درخشیدند و در مقابل ایالات متحده که 20 کشتی گیر داشت به نایب قهرمانی دست پیدا کردند اما در کشتی فرنگی نظر به دیدگاه حسن رنگرز سرمربی تیم ملی مبنی بر محک زدن کشتی گیران قهرمانان کشور و جوانانی که در مسابقات داخلی اول شده بودند 18 کشتی گیر راهی کروواسی شدند که 13 نفر آنها مدال گرفتند و این مسئله ضمن اینکه مورد توجه کارشناسان کشتی انجام گرفت نشان داد که کشتی ما با این روند از غنای بالایی برخورددار است.

عامل اضافه کرد: به جز محمد علی گیرایی یکی دو نفر که باتجربه بودند فرنگی کاران جوان از نظر تکنیکی، روحی، روانی و آمادگی جسمانی در سطح ایده آلی قرار دارند. در حقیقت مسابقات زاگرب بخشی از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی محسوب می شود و این مسئله به اهداف مهم فدراسیون درباره محک خوردن جوان ها کمک کرده است چرا که کشتی گیران در جریان مسابقات بین المللی هم اشتباهات خود پی می برند و هم به شخصیت لازمه در سطوح مسابقات برون مرزی دست پیدا می کنند.

گفت و گو: عباس اسماعیلی