پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

تداوم حضور ارسلان در ترکیب تیم ملی کشتی صربستان

علی ارسلان همچنان در ترکیب تیم ملی کشتی  را صربستان به روی تشک خواهد رفت.

علی ارسلان کشتی گیر فرنگی کار آملی ایران که پس از عزیمت به خارج از کشور سر از تیم مربی کشتی فرنگی کشور صربستان در آورد  سال گذشته طی اولین حضور خود در جمع ملی پوشان  کشتی این کشور موفق شد صاحب مقام قهرمانی جهان و کسب مدال طلای  2022 نائل شود.

این قهرمان ارزنده که بنا به دلایلی امکان حضور در ترکیب تیم ملی کشورمان را پیدا نکرده بود با عزیمت به خارج و در راستای تداوم موفقیت های خود پیشنهاد صرب ها برای حضور در این کشور و قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی را پذیرفت و توانست در نخستین حضور جهانی خود به مدال ارزشمند طلا دست پیدا کند.

در همین رابطه فدراسیون کشتی صربستان علی ارسلان را به عنوان برترین کشتی گیر سال ۲۰۲۲  انتخاب کرد. وی برای ادامه فعالیت قرارداد خود را با فدراسیون کشتی این کشور تمدید تا سال ۲۰۲۴ یعنی پایان المپیک پاریس تمدید کرده است. این کشتی گیر همچنین شرایط حضور دو مربی خود یعنی امیرحسین حسینی و نیک سیرت را نیز در صربستان فراهم کرده است.

او که پاداش بهترین کشتی گیر سال صربستان را نیز چندی پیش دریافت کرد اکنون با عزم راسخ تمرینات خود را در شهر بلگراد  ادامه می دهد. ارسلان اولین حضور خود در سال جدید میلادی و با ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی صربستان طی مسابقات قهرمانی اروپا شرکت خواهد کرد.

مسابقات کشتی قهرمانی اروپا قرار است در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ در شهر زاگرب کرواسی برگزار می شود. پیکارهای جهانی ۲۰۲۳ نیز یکی دیگر از اهداف این قهرمان ایرانی تیم صربستان است که وی باید در این آوردگاه از عنوان نخست جهانی خود دفاع کند.

نویسنده: احمد دباغ