پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

شطرنج بازان ایرانی در بوندسلیگا

شطرنج ایران به اندازه انگشتان دو دست بازیکن تاپ و مطرح را در تیم های مختلف دنیا دارد به ویژه کشور های مانند فرانسه، ایالات متحده، چین و... در لیگ های معتبر خود از شطرنج بازان ایرانی استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: در جریان دور هفتم لیگ برتر شطرنج آلمان (بوندسلیگا)، تیم شطرنج بایرن مونیخ که از دو ملی‌پوش ایران بهره می‌برد مقابل حریفش قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر ۵ شکست خورد.

پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران که برای تیم بایرن مونیخ بازی می‌کند در میز یک این مسابقات، به مصاف حریف آلمانی رفت و به تساوی رسید. 

این تساوی درحالی برای ملی پوش شطرنج ایران به دست آمد که او با ریتینگ ۲۷۲۱ در این مسابقات دست به مهره شده است. حریف مقصودلو در این دور از مسابقات دارای ریتینگ ۲۶۴۷ بود.

سید محمد امین طباطبایی دیگر ملی پوش شطرنج ایران که هم تیمی مقصودلو در لیگ شطرنج آلمان است، در دور هفتم این رقابت‌ها به مصاف شطرنج باز آمریکایی رفت و به تساوی رسید.

طباطبایی که دارای ریتینگ ۲۶۵۷ است توانست حریف آمریکایی خود با ریتینگ ۲۶۶۶ را متوقف کند. تیم مقصودلو در این دور، بردی در کارنامه نداشت و ۴ شطرنج باز تیم بایرن مونیخ به تساوی رسیدند و ۲ شطرنج باز  این تیم شکست خوردند تا این تیم نتیجه را به حریف واگذار کند.

در بوندسلیگا 16 تیم متشکل از بازیکنان بین المللی پیکار می کنند. این درحالی است که ما در داخل کشور هرگز قادر به نگهداری و تامین شطرنج بازان ملی پوش خود نشده ایم.