چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
حرفی برای گفتن

مربی جوان ایرانی در کلاس جیوانی

حسام ناییجی مربی جوان بین المللی والیبال با پایان یافتن کار تیم شمس در لیگ یک باشگاه های کشور راهی ترکیه شد تا در کنار مربی سرشناس و بلندآوازه ایتالیایی جیوانی گویدیتی کسب تجربه کند.

جیوانی در سال 2022 مربی سال اروپا شده و سوای سوابق مربیگری در تیم ملی هلند به تازگی با صربستان قرار داد همکاری امضا کرده است.

وی با تیم واکیف بانک ترکیه قهرمان اروپا و نایب قهرمان باشگاه های جهان شد و عضویت کمیته مربیان فدراسیون جهانی را دارد.

حضور در تمرینات 10 روزه این مربی نام آشنا برای هر مربی موقعیتی مغتنم و ارزشمند محسوب می شود.

حسام ناییجی که با هزینه شخصی به قصد کسب علم و تجربه لازم راهی ترکیه شده است می گوید: آقای جیوانی با روی گشاده و بدون هرگونه تنگ نظری پذیرفت تا بیش از یک هفته به صورت عملی و تئوری در تمرینات واکیف بانک حضور پیدا کنم.

اقدام این مربی جوان باید سرمشقی برای همه مربیان باشگاه ما باشد تا دانش اندوزی را وجهه همت خویش قرار دهیم.

ناییجی یکی از دستیاران محمد وکیلی در تیم ملی نوجوانان است.

کلاس آقای نِمک در تهران

کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون والیبال با همکاری آکادمی ملی المپیک دوره بین­‌المللی دانش­‌افزایی ویژه مدرسین دوره­‌های مربیگری المپیک سولیداریتی برگزار می‌کند.
این دوره از 10 تا 14 اسفندماه برگزار خواهد شد و مدرسین علاقمند تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه سوم اسفندماه فرصت ثبت‌نام و تکمیل مدارک دارند.
حضور فعال در دوره‌های مربیگری و دوره‌های دانش افزایی شرط ضروری برای حضور مدرسین در این دوره است و بدیهی است که انتخاب نفرات نهایی برعهده کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون والیبال است.
مارتین نمک از کشور اسلواکی تدریس در این دوره را برعهده دارد. این مدرس سابقه بازی در باشگاه‌های مختلف جهان از 1998 تا 2017 در پرونده کاری خود دارد.
مسایل جدید آموزش تکنیک‌های والیبال پایه، روش مدرن تدریس در دوره‌های مربیگری و آماده سازی ذهنی و روانی بازیکنان از جمله محورهای تدریسی در این دوره دانش افزایی مدرسین است و به پذیرفته شدگان دوره مدرک معتبر اعطا خواهد شد.

خوشبختانه از روزی که در برخی کمیته ها از جمله آموزش و سازمان لیگ کار به دست جوانان تحصیلکرده در فدراسیون والیبال سپرده شد به تدریج شاهد اقدامات ارزشمند بودیم که تبلور آن را در تفکر جواد مهرگان مشاهده می کنیم.

نویسنده: جمشید حمیدی