چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

بازیکنان راگبی آرژانتین به اعدام محکوم شدند

مرگ فرناندو بائز سوسا 18 ساله بحث هایی را در مورد نقش نژاد و طبقه در جامعه آرژانتین برانگیخته است.

هشت بازیکن آماتور راگبی به خاطر قتلی که در سال 2020 آرژانتین را شوکه کرد، پس از ضرب و شتم یک جوان 18 ساله در آنچه منتقدان آن را یک حمله نژادپرستانه و طبقاتی توصیف کردند، به حبس طولانی محکوم شدند.
پنج نفر از هشت متهم که همگی بین 21 تا 23 سال سن داشتند روز دوشنبه در قتل فرناندو بائز سوسا، دانشجوی حقوق از خانواده ای پاراگوئه تبار، به حبس ابد محکوم شدند. سه نفر دیگر هر کدام به دلیل ایفای نقش ثانویه در این حادثه 15 سال زندان محکوم شدند.

این احکام پس از یک محاکمه چهار هفته ای در دادگاهی در شهر دولورس، در 220 کیلومتری (140 مایلی) جنوب بوئنوس آیرس، پایتخت، صادر شد که تیتر اخبار سراسری را به خود اختصاص داد.
هوراسیو رودریگز لارتا، فرماندار استان بوئنوس آیرس، هنگام اعلام احکام در توییتر نوشت: عدالت جرم را ترمیم نمی‌کند، بلکه کاهش می‌دهد، عمیقاً امیدوارم این حکم برای شما آرامش به ارمغان بیاورد.
وکلای خانواده بائز سوسا گفته اند که در حال بررسی این هستند که آیا نسبت به محکومیت های 15 ساله خود که کمتر از حداکثر حبس ابد مورد نظر آنها برای همه متهمان است، تجدید نظر کنند یا خیر.
وکیل فرناندو بورلاندو در روزنامه La Nacion آرژانتین گفت: هنگام ارزیابی احکام، فکر می کنم این عدالت نیست. او حکم روز دوشنبه را اولین گام در پیگیری عدالت خانواده خواند.

منبع: الجزیره اسپورت

مترجم: هستی رفیعی