پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

مشکلی که کار دست پرسپولیس داد

بدهی عجیب باشگاه پرسپولیس به حدی دردسر ساز شده که مسئولان این باشگاه را با مشکل رو به رو کرده است.

باشگاه پرسپولیس به خاطر یک شاکی خصوصی به تازگی اصرار زیادی را متحمل شد. این باشگاه در این فصل در یک پرونده عجیب ‌و غریب محکوم شد که هنوز برای مدیران این باشگاه مشخص نشده که این پرونده چطور از سال 94 پیش رفته که توانسته پرسپولیس را به پرداخت 27 میلیارد تومان محکوم کند.

وقتی حساب باشگاه پرسپولیس به‌ خاطر این پرونده بسته شد تیم حقوقی این باشگاه تازه به تکاپو افتاد که چه کند. از طرفی مدیریت باشگاه پرسپولیس هم از طریق حسابی دیگر و با همکاری بانک مرکزی کارهای بانکی خود را انجام داد. در همین حین به یکباره 14 میلیارد تومان موجودی حساب باشگاه پرسپولیس مسدود شد و در فاصله سه روز به دستور قوه قضائیه به حساب فرد شاکی از این باشگاه واریز شد.

بعد از چند روز رضا درویش در نشست خبری مدعی شد که با رایزنی‌هایی که داشتند در تلاشند 48 ساعت بعد 14 میلیارد را برگردانند که نه‌تنها این اتفاق رخ نداد بلکه 4 میلیارد دیگر هم از حساب پرسپولیس به‌خاطر همین پرونده مسدود شد. اتفاقی که باعث شده کارمندان باشگاه پرسپولیس یکی دو ماهی بدون حقوق بمانند. در شرایط فعلی مسئولان حقوقی باشگاه پرسپولیس متوجه شده‌اند که در این پرونده مدارک شاکی کامل است و شانس خیلی کمی برای بازگرداندن 18 میلیارد تومان به حساب باشگاه را دارند.

از طرفی نیز باشگاه پرسپولیس مراقب است که 9 میلیارد باقی‌مانده از طلب شاکی به شکل دیگری از حساب این باشگاه برداشت نشود. هرچند کاری از آنها در این زمینه بر نمی‌آید و چنانچه هر مبلغی از جمله سود ماهیانه باشگاه پرسپولیس از بابت پول بورسی که در بانک نگه داشته، به حساب این باشگاه واریز شود آن نیز خیلی سریع مسدود خواهد شد.

از طرفی باشگاه پرسپولیس در روزهای آتی باید چند چک سنگین از جمله بدهی به هتل تحت قراردادش را پاس کند که با مشکلات پیش‌آمده کار بسیار مشکلی پیش‌رو دارد.

گزارش: نیلوفر مژدهی