پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

لبرون در آستانه شکست گلزنی NBA

لبرون جیمز با فاصله گرفتن 36 امتیازی به شکست رکورد گلزنی در NBA به تاریخ نزدیک شد.

لبرون جیمز در باخت 131 بر 126 لس آنجلس لیکرز مقابل نیواورلئانز پلیکانز که با 27 امتیاز به پایان رسید و بازیکن 38 ساله آمریکایی برای پیشی گرفتن از رکورد گلزنی کریم عبدالجبار در NBA به 36 امتیاز نیاز داشت.
جیمز به سختی از دروازه خارج شد اما توانست بازی را با قدرت به پایان برساند و 9 ریباند و 6 پاس منجر به باخت به آن اضافه کرد. آنتونی دیویس، مهاجم لیکرز با 34 امتیاز و 14 ریباند به پایان رسید.
هر زمان که جیمز توپ را لمس می کرد، در مرکز اسموتی کینگ در نیواورلئان تشویق های زیادی انجام می شد، اما هواداران باید کمی بیشتر منتظر بمانند تا رکورد شکسته شود. به احتمال زیاد جیمز این هفته در حضور تماشاگران خانگی به این شاهکار تاریخی دست خواهد یافت.
کریم عبدالجبار نزدیک به 39 سال رکورد امتیاز را در اختیار داشت، لیکرز در 5 آوریل 1984 از ویلت چمبرلین سبقت گرفت، حتی قبل از تولد جیمز.
جیمز در فصلی که قرار است در گرگ و میش دوران حرفه‌ای‌اش باشد، یکی از پرگل‌ترین فصل‌های خود را با میانگین 30.1 امتیاز در هر بازی تجربه می‌کند.
جیمز توانست رکورد 38.38 را پشت سر بگذارد،قیمت بلیت آن بازی ها به طور قابل پیش بینی افزایش یافته است، به طوری که NBA اعلام کرده است که هر بازی که او شانس معقولی برای شکستن رکورد داشته باشد، به صورت ملی پخش خواهد شد.

گزارش: پیام محرمی