پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

تلاش برای بازگشت بانوان به ورزشگاه

پیش‌بینی می‌شود از هفته بیستم لیگ برتر مجوز حضور بانوان در ورزشگاه فراهم شود.

فصل جدید رقابت‌ های لیگ برتر در‌حالی از تابستان امسال آغاز شد که برای اولین ‌بار فدراسیون مقدمات حضور بانوان را در ورزشگاه‌ها فراهم کرد. البته پیش از این بانوان بازی‌های ملی را در ورزشگاه آزادی تماشا کرده بودند، اما حضورشان در لیگ در بازی‌های این فصل لیگ رخ داد.

این روند تا هفته ششم مسابقات ادامه داشت اما با توجه به اتفاقاتی که رخ داد بازی‌های لیگ برتر بدون تماشاگر شد و تا هفته هفدهم هم ادامه پیدا کرد. در‌حال ‌حاضر فدراسیون فوتبال در تلاش است با بازگشت هواداران به ورزشگاه بار دیگر مقدمات حضور بانوان را نیز فراهم کند. از این رو قرار است این اتفاق ابتدا در تهران و ورزشگاه آزادی رخ دهد.

هفته آینده (هفته بیستم لیگ) پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان هوادار است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید بانوان در این مسابقه مجوز حضور در ورزشگاه را پیدا خواهند کرد. هر ‌چند قرار نیست سهمیه زیادی از سکوهای ورزشگاه آزادی به آنها تعلق بگیرد. در‌حال‌ حاضر طبقه دوم ورزشگاه آزادی به دلیل فرسودگی همچنان شرایط میزبانی از تماشاگران را ندارد و بانوان  قسمتی مشخص از سکوهای طبقه اول را اشغال خواهند کرد. دیدار پرسپولیس و هوادار روز دوشنبه هفته آینده از سری رقابت‌های هفته بیستم برگزار خواهد شد.

گزارش: نیلوفر مژدهی