چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

اروگوئه بعد از 100 سال میزبان جام جهانی شد!

کشورهای آمریکای جنوبی آرژانتین، شیلی، پاراگوئه و اروگوئه پیشنهاد مشترکی را برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2030 ارائه کرده اند که 100 سال پس از برگزاری اولین مسابقات در مونته ویدئو، اروگوئه برگزار می شود.

مقامات چهار کشور با الخاندرو دومینگز، رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (CONMEBOL) گرد هم آمدند تا تلاش خود را برای بازگرداندن مسابقات به جایی که فوتبال متولد شد، اعلام کنند.

دومینگز در مراسمی که در مقر اتحادیه فوتبال آرژانتین در ایزیزا در جنوب بوئنوس آیرس برگزار شد، گفت: جام جهانی 2030 فقط یک جام جهانی دیگر نیست، بلکه سزاوار جشنی با قدردانی برای 100 سال است.

ما متقاعد شده ایم که فیفا موظف است یاد و خاطره کسانی را که قبل از ما آمدند و به عظمت اعتقاد داشتند و اولین جام جهانی را انجام دادند، گرامی بدارد.با برنامه ریزی فیفا برای انتخاب میزبان جام جهانی 2030 در سال آینده، رقابت بین کشورهایی که امیدوارند محبوب ترین تورنمنت ورزشی جهان را برگزار کنند، تشدید شده است.

اسپانیا، پرتغال و اوکراین نیز با ارائه پیشنهاد مشترکی موافقت کردند که از حمایت اتحادیه اروپایی اتحادیه اروپا برخوردار است، در حالی که گزارش شده است که کشورهای دیگر از جمله عربستان سعودی، مراکش، یونان و مصر در حال بررسی پیشنهادات هستند.

جام جهانی هر چهار سال یک بار برگزار می شود و قطر اولین کشور خاورمیانه است که اواخر سال گذشته میزبان این مسابقات بود.

مسابقات بعدی به طور مشترک به میزبانی ایالات متحده، مکزیک و کانادا در سال 2026 برگزار می شود، اولین باری که سه کشور به طور مشترک میزبانی خواهند کرد.

اولین جام جهانی در سال 1930 در اروگوئه برگزار شد، جایی که کشور میزبان رقبای خود را با نتیجه 4-2 شکست داد و اولین قهرمان جهان شد. آرژانتین پس از فینال هیجان انگیز مقابل فرانسه که در دسامبر در ضربات پنالتی به پایان رسید، در قطر قهرمان شد.

گزارش: عباس اسماعیلی