چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

گشتی در دنیای خبر

گشتی در دنیای توپ گرد کار هر روز ما است در این گذر نگاه به خلاصه مهمترین اخبار حومه فوتبال خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: سایت کوره نوشت، فدراسیون فوتبال عراق عصر سه‌شنبه نشستی را با حضور اعضای هیات‌رئیسه خود برگزار کرد.

در این نشست مقرر شده است که تیم ملی فوتبال عراق دو دیدار دوستانه را برابر تایلند و ایران در ماه مارس پیش رو برگزار کند. این دو دیدار قرار است که در بغداد برگزار شوند.

ایران اصرار داشت که بازی در ورزشگاه آزادی و در تهران برگزار شود که این درخواست با مخالفت فدراسیون فوتبال عراق همراه شده است.

* روزنامه الشرق قطر گزارش داد: کارلوس کی روش مربی پرتغالی پس از پایان جام جهانی ۲۰۲۲ از تیم ملی ایران جدا و دو روز پیش به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال قطر معرفی شد.

قطر پیش از این با فلیکس سانچز اسپانیایی به مدت پنج سال کار می‌کرد و با این مربی به عنوان قهرمانی جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا هم دست یافت؛ هرچند که در جام جهانی ۲۰۲۲ سانچز با قبول سه باخت نتوانست برای قطر کار خاصی انجام بدهد.

همین مسئله باعث شد تا فدراسیون قطر در همان زمان برگزاری جام جهانی با کی روش وارد مذاکره بشود و با پیشنهاد بهتر او را برای جدایی از تیم ملی ایران قانع کند.

* مسابقات جام ملت های جوانان آسیا 2023 – ازبکستان از 1 تا 18 مارس برابر (10 لغایت 27 اسفندماه) به میزبانی ازبکستان در حالی برگزار می شود که با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا فرهاد مروجی از ایران به عنوان کمک داور برای قضاوت در این رقابتها انتخاب شده است.

تیم ملی فوتبال جوانان کشورمان در گروه B با تیم‌های قطر، ویتنام و استرالیا همگروه است.