پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نگاه کارشناس

ابراهیمی؛ فصیحی مایه ی افتخار دوومیدانی ایران!

دونده ی سر سخت و تیزپای ایرانی ملقب به دختر باد سرانجام طلایی ناب برای ورزش ایران به ارمغان آورد.

فرزانه فصیحی پس از کسب طلای دوی ۶۰ متر مسابقات داخل سالن آسیا، در گفت‌وگویی اضهار داشت: خیلی خوشحالم که توانستم این اتفاق بزرگ را با کسب مدال طلای ماده ۶۰ متر مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا رقم بزنم. از همین‌جا کسب این مدال را به همه مردم تبریک می‌گویم.

او ادامه داد: خدا را شاکرم که باز هم توانستیم پس از سال‌ها خودمان را در دوهای سرعت ثابت کنیم و مدال طلای ماده ۶۰ متر را از شرق به غرب قاره آسیا بیاوریم.

فصیحی گفت: هدفم همیشه این بوده که بتوانم پرچم کشورم را به اهتزاز دربیاورم و برای ایران و خوشحالی مردم ایران بجنگم. امیدوارم در آینده هم بتوانم باز هم مدال‌های خوش‌رنگی را برای ایران عزیز کسب نمایم.

لیلا ابراهیمی قهرمان سابق آسیا و عضو کمیته فنی فدراسیون دوومیدانی درباره موفقیت فرزانه فصیحی به البرز ورزشی گفت:  فرزانه مزد برنامه ریزی طولانی مدت خود را گرفت و اکنون باعث افتخار همه ی بانوان ورزشکار ایرانی است او با رکوردی که به دست آورده با بهترین های جام جهانی رقابت کند هرچند که در سطح آسیا نیز برای دستیابی به مدال رقبای بسیار پرقدرتی را کنار زده است.

ابراهیمی افزود: ما در دوومیدانی با حداقل ها می سازیم بودجه ضعیفی داریم و با تجهیزات 15، 16 ساله پیش تمرین می کنیم همین مجموعه ی آفتاب در زمان ریاست کفاشیان اتخاذ شد و در شرایطی که تهران به 10 پیست استاندارد نیاز دارد یکی از دو پیست دوومیدانی را به بخش خصوصی واگذار کرده اند فضای تمرینی حرفه ای کم داریم و تعداد مربیان کارآزموده حداقل است، دوومیدانی با شرایطی که در دنیا دارد ایجاب می کند که بهترین امکانات را در اختیار داشته باشیم اینجا همه با جان و دل تلاش می کنند ولی دوومیدانی ورزش صدم ها و ثانیه ها است.

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب