چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
هاکی ایران در جام جهانی

عبدی: جوان ها مکمل حرفه ای ها بودند

تیم ملی هاکی سالنی ایران بار دیگر به مقام سوم جام جهانی دست پیدا کرد.

در آخرین روز از رقابت‌های جام جهانی هاکی در آفریقای جنوبی، تیم ایران در مرحله رده‌بندی به مصاف تیم آمریکا رفت و نتیجه این دیدار  ۴ - ۴ مساوی شد و ایران در ضربات پنالتی (شوت‌اوت) تیم آمریکا را شکست داد و در جایگاه سوم ایستاد.

در این دیدار رضا نوروززاده بهترین بازیکن زمین شناخته شد.

در رقابت‌های جام جهانی هاکی و در مرحله گروهی تیم ایران برابر آرژانتین ۵ بر ۴ دیدار را واگذار کرده بود، برابر آمریکا ۸ بر ۳ و مقابل استرالیا ۶ بر ۴ پیروز شده بود و برابر آفریقای جنوبی به تساوی ۴ -۴ و جمهوری چک ۸-۸ رسیده بود و در مرحله حذفی با نتیجه ۹ بر ۸ تیم بلژیک را شکست داده و به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرده بود و با شکست ۸ بر سه برابر اتریش از رسیدن به دیدار نهایی بازماند. تیم ملی ایران در مرحله رده‌بندی با شکست تیم آمریکا سوم جهان شد.

نیلوفر عبدی کارشناس هاکی در اینباره به البرز ورزشی می گوید: با وجود اردو های کمی که بازیکنان ما داشتند موفقیت به دست آمده درخور تحسین است. یکی از محسنات تیم اعزامی این بود که تیم جوان ایران با شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور تایلند از فرصت به وجود آمده در نبود ملی پوشان با تجربه به خوبی سود برد و بعد از مالزی به مقام دوم دست پیدا کرد.

برای اعزام به جام جهانی آفریقا جنوبی چهره های شاخصی چون یعقوب بهرامی، ساسان حاتمی نژاد (بهترین دروازه بان دور قبل جام جهانی)، بهداد بیرانوند کاپیتان استحکام بسیار خوبی پیدا کردند ضمن اینکه رضا نوروزی نژاد که از بازیکنان جوان ما محسوب می شود دومین گلزن جام جهانی شد.

امیر مهدی در بازی با ایلات متحده دو شوت گل حساس ایران را به ثمر رساند وی با 21 سال سن در کنار جوانان مانند امیر مهدی میرزاخانی و صمدی که فوق العاده ظاهر شدند سیمای امیدسازی به تیم ایران بخشیده بودند.

عبدی اضافه کرد: 90 درصد بازیکنان ما لژیونر هستند و با تیم پلیس گوجو ترکیه پنجم جهان شده بودند. آقای رجب نورانی هم که سابقه کار در ترکیه را هم دارد سرمربی تیم است.

عبدی درباره وضعیت هاکی چمنی در کشورمان نیز گفت: در بسیاری از تیم ها مانند اتریش، آمریکا و هلند از بازیکنان چمنی و سالنی به طور مشترک استفاده می کنند ولی در کشور ما متاسفانه زیرساخت کافی برای این ورزش نداریم و گویا قرار است زمینی در ورزشگاه آزادی برای هاکی چمنی اتخاذ شود.

سرمربی تیم ملی بانوان درباره هاکی دختران ایرانی نیز گفت بر اساس گفته های آقای دکتر قدیمی قرار است که تیم هاکی بانوان برای انجام دو بازی راهی کشور عمان شود.

گفت و گو: هستی رفیعی