پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
رسولی نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی

عملکرد وزیر ورزش ضعیف است

هم اندیشی بزرگان رسانه های ورزشی و مدیریت درخصوص تدوین آئین نامه باشگاه پیشروان رسانه ورزش با حضور مهمان جلسه سیداحمد رسولی نژاد نماینده مردم شریف فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی ‌برگزار شد.

جهانگیر کوثری، رحمان عظیمی، حسن منفرد، مهدی دادرس، رضا میرزاییان، سیروس ملاجعفری، مهدی شکری، رضاگلمحمدی مدیرکل اسبق ورزش وجوانان استان های تهران و البرز.

مرتضی نظری، مهندس ابراهیم شادمهر محمدرضا قدس اللهی مجیدروانستان، علی اکبری خرم، امیرحسین فرخ مهر، رضا احمدیان، رضارسولی نژاد و سرکار خانم غفاریان برگزار شد.
در این هم اندیشی ابتدا جهانگیرکوثری کارشناس و گوینده ارشد و مجرب ورزش و اولین مربی تیم فوتبال خبرنگاران نویسندگان و عکاسان ورزشی ضمن خیرمقدم به مهمانان ‌و معرفی حاضرین درجلسه گفت: که در این جلسه حضور دارند اکثرا از نخبگان رسانه های ورزشی به شمار می روند ‌که عمر پربرکت شان را در رسانه های نوشتاری شنیداری و تصویری صرف کردن که من امیدوارم با حضور این عزیزان آیین نامه ای مدون درخصوص باشگاه پیشروان رسانه ورزشی تنظیم وجهت تایید و تصویب به اداره کل ورزش وجوانان استان تهران ارسال نماییم تامجوز فعالیت این باشگاه صادر شود.

وی همچنین از حاضرین در جلسه خواست نظرات خود را بیان کند که اکثر حاضرین در جلسه پیشنهاد های سازنده ای را مطرح کردندکه به تایید اکثریت قرار گرفت آنگاه سید احمدرسولی نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی که سابقه حضور در معاونت اموراستان ها، حقوقی و مجلس و عضوهیات مدیره استقلال را درکارنامه ورزشی خود دارد طی سخنانی گفت امروزه ورزش در ابعاد مختلفش نزدیکایک مدیران نظام و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از جایگاه شایسته و بایسته ای برخوردار است.

به نظرمن ورزش در حیطه اجرایی و مدیریتی آن مثل تمام پدیده های زنده و پویا درحال گسترش روز افزون و شمول دم به دم فزاینده است و تا این اندازه اهمیت دارد که برخی از جوامع حتی آن را ( دین مدنی) می نامند که دستاوردهای تربیتی و فرهنگی آن موجب اعتلای ورزش را فراهم میسازد.
عملکرد ضعیف وزیر ورزش کاملا مشهود است
به عنوان کسی که مسئولیت های مختلفی در ورزش داشته ام معتقدم که شرایط امروزی ورزش وضعیت مطلوبی ندارد و اعتقاد دارم عملکرد وزیر ورزش طی مدت مسئولیتش ضعیف بوده است.
مجلس شورای اسلامی بیش از یکسال به وزرا وقت داده است تا فعالیت کنند اما اکنون به این نتیجه رسیده است که عملکرد بعضی از وزرا در حد انتظار مردم و دولت انقلابی نبوده است.
وی در ادامه گفت: معتقدم مدیریت ورزش باید توأم با تدبیر باشد ما اکنون در بخش های مدیریت در ورزش از جمله دیپلماسی ورزشی، سر و سامان دادن به اوضاع فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می شود، خصوصی سازی تیم های مطرح فوتبال و بهره گیری از نیروهای کارآمد و متخصص با مشکلات جدی رو به رو هستیم .

خود محوری و عدم شایستگی در وزارت ورزش اپیدمی شده است. به نظر اکثر کارشناسان و نخبگان ورزش و بر اساس گزارشات رسیده به مجلس شورای اسلامی، وزارت ورزش دستورکارش را براساس خود محوری ها و عدم شایستگی ورزشی برخی از مدیران برنامه ریزی کرده است که این امر اصلا به صلاح ورزش نبوده و نخواهد بود متاسفانه انتصابات رابطه ای امروز بلای جان ورزش شده و این انتصابات دردرساز نه تنها از ظرفیت توانایی و پتانسیل نیروی انسانی شاغل در ورزش بخوبی استفاده نشده بلکه موجب حذف این عزیزان را فراهم کرده است.
مدیریت، حلقه گمشده ورزش
قضاوت عمومی ودست اندرکاران اجرایی ورزش چنین است
ورزش ایران در زمان وزارت آقای سجادی دچار نوعی بیماری ناشی از بلاتکلیفی شده که روز به روز
بر دامنه آن افزوده تر میشود شتاب و سرعت ماشینی اداره کنندگان ورزش امروز کندتر از هر زمان دیگری است.

ورزش های مدال آور دیروز، فدراسیون های بی مدال امروز هستند.
فدراسیون فوتبال عملکرد خوبی نداشت. به نظر اکثر ورزشکاران و به خصوص مربیان فوتبال عملکرد فدراسیون در مسابقات جام جهانی قطر عملکرد خوبی نبوده و انتظارات آحاد مردم را فراهم نکرده است.

امروزه شاهد هستیم که در امر فرهنگ سازی در ورزش کم کاری داشته ایم و باید بیشتر تلاش کنیم تا محیط های ورزش ما سالم و عاری از هرگونه بداخلاقی و ناهنجاری راه خود را دنبال کند.
* قاطبه نمایندگان مجلس خواهان تحول در عرصه برخی مدیریت ها هستند .
مدیریت در وزارت ورزش و جوانان با این حجم از مشکلات به مفهوم آنست که اقدام و عمل دوستان در این حوزه انتظارات مردم را برآورده نکرده و شک نکنید قاطبه نمایندگان مجلس خواهان تحول در عرصه برخی مدیریت ها هستند . خوشبختانه ما نیروهای توانمند و خوبی هم در حوزه ورزش و هم در حوزه مدیریت کشور داریم که درصورت لزوم می‌توانند این بخش را بهتر سازماندهی و مدیریت کنند.
ورزشگاه شهید شیرودی متعلق به ورزش تهران است
براساس گفته های رضا گلمحمدی مدیرکل اسبق ورزش تهران که در این جلسه حضور دارند ورزشگاه شهید شیرودی (امجدیه) به ورزش تهران واگذار گردیده بود که متاسفانه بدون هیچ علت و ادله ای مجددا به شرکت تجهیز واگذار گردید که این امر جای بسی تعمق و بررسی دارد. ورزشگاه شهید شیرودی که در قلب پایتخت قرار دارد می‌تواند بهترین محل آموزش برای تمام رده های سنی باشد.
نقش رسانه های ورزشی ستودنی است

خوشحالم که امروز در کنار جمعی از بزرگان و پیشکسوتان رسانه های ورزشی هستم که قلم شیوا و زبان گویایشان امید، شادابی و نشاط را به جامعه تزریق می کند.

در خصوص نقش و تاثیر رسانه های نوشتاری، شنیداری و تصویری بدون ذره ای تردید باید اذعان کرد و گفت: تمام موفقیت ها و پیشرفت های حوزه ورزشی ماحصل تلاش مردان و زنانی است که بخشی از آنها در این جلسه حضور دارند و بخش عظیمی از آنها سالیان متمادی در گمنامی برای اعتلای ورزش زحمت کشیده و تلاش کردند.

شایسته است که به نحو احسن از این عزیزان تشکر و قدردانی به عمل آورند، دکتر رسولی نژاد در پایان، آمادگی خود را برای حمایت از باشگاه ها و تیم های ورزشی به خصوص تیم های رسانه های ورزشی اعلام نموده و خواهان حمایت همه جانبه مسئولین به این تیم‌های رسانه ای و ریشه دار شده است.

گزارش: سیروس جعفری