پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
شکست الهلال در جام باشگاه های جهان

رئال مادرید قهرمان شد

وینیسیوس جونیور دو گل به ثمر رساند و به کریم بنزما کمک کرد تا رئال مادرید را به رکورد پنجمین قهرمانی جام باشگاه های جهان برساند.

رئال مادرید پس از شکست 5-3 الهلال عربستان در فینال در رباط مراکش، برای پنجمین بار قهرمان جام باشگاه های جهان شد.
الهلال هرگز بازی را رهبری نکرد، اما نشان داد که این اتفاقی نیست که فلامنگو برزیل را ناراحت کرده است تا در پایتخت مراکش به دیدار نهایی برسد. لوسیانو ویتو دو گل و موسی مارهگا یک بار برای قهرمان آسیا گلزنی کردند.
مادرید آخرین بار در سال 2018 قهرمان این مسابقات شد. همچنین در سال های 2014، 2016 و 2017 این جام را بالای سر برد.
وینیسیوس از فصل گذشته در حال پیشرفت بوده است، همانطور که تیم نیز رشد کرده است.

کارلو آنچلوتی، سرمربی مادرید، گفت: ما لیگ قهرمانان و حالا قهرمان جهان شدیم و وینیسیوس در این مسیر رشد کرده است.
ما از کاری که او انجام می دهد هیجان زده هستیم، بیش از همه به این دلیل که او همچنان بهتر می شود. او اکنون بسیار تعیین کننده تر است و در هر مسابقه تفاوت را ایجاد می کند.

در همین حال، بنزما یک روز پس از اینکه آنچلوتی گفت که اگر اصلا بتواند بازی کند، یک شگفتی ملایم در ترکیب اصلی مادرید بود. دارنده توپ طلا دو بازی اخیر مادرید از جمله برد نیمه نهایی 4-1 مقابل الاهلی مصر در روز چهارشنبه را از دست داد.
مهاجم فرانسه پس از رد و بدل شدن پاس‌های خود با والورده، دروازه‌بان عبدالله المیوف را به خوبی نشان داد، او دروازه‌بان عبدالله المیوف را شکست داد، اما به اندازه‌ای نبود که مانع از فرود آمدن آن به تور او شود.
والورده روزنه ی توپ کوچکی را بین پاهای یک مدافع عبور داد، که قبل از عبور از المیوف کمی آن را منحرف کرد تا برتری در هجدهم دو برابر شود.
اما پس از تلاش در دوره ابتدایی حتی برای اتصال سه پاس، الهلال بعد از اینکه مارهگا در خط دفاعی مادرید گرفتار شد، پیشرفت کرد و سعی کرد در شماره 26 یک تله آفساید ایجاد کند.

گزارش: هستی رفیعی