پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

اتفاقاتی که استقلالی ها آن را جدی نمی گیرند

فسخ یکطرفه سیاوش یزدانی که از سوی باشگاه استقلال انجام شد، می تواند چالش جدیدی را برای آبی پوشان فراهم سازد.

شکایت سیاوش یزدانی که مرحله به مرحله بر حجم آن افزوده می شود شرایط را به مرحله ای سوق داده است که خطر محرومیت باشگاه استقلال از دو پنجره نقل و انتقالات به گوش می رسد.

در قوانین نقل و انتقلات دو نوع فسخ (دو طرفه و یک طرفه) وجود دارد. فسخ دو طرفه رضایت طرفین را به دنبال دارد، اما فسخ یکطرفه تبعاتی به دنبال دارد که رسیدگی به آن در دادگاه فوتبال پیگیری می شود، مدافع مغضوب تیم استقلال تا به امروز دو شکایت از باشگاه استقلال را در دستور کار قرار داده است.

بخش اول به معوقه سال های گذشته و بخش دوم به دلیل فسخ یکطرفه که از سوی باشگاه صورت گرفت تا نام او بدون رضایت یزدانی از لیست خارج شود. اکنون باشگاه استقلال باید ادله این اقدام را ارائه دهد، اگرچه یزدانی از این بابت همچنان شاکی است و چنانچه باشگاه استقلال نتواند اقدام یکطرفه خود را به صورت قانونی به اثبات برساند، آنگاه بر اساس قوانین از دو پنجره نقل و انتقالات محروم خواهد شد.

البته بحث مالی هم در این پرونده وجود خواهد داشت که روند رسیدگی به آن هنوز وارد فاز مالی نشده است. نکته جالب این اتفاق در این است که مدیران باشگاه استقلال این اتفاق را جدی نمی دانند و گویا تکیه آنها بر ادله ای است که با جمع آوری آن باید به دادگاه ارائه شود.

گزارش: اکبر عزیزی