پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

دلیریان:  فدراسیون کشتی توجهی به پیشکسوتان  ندارد

رخلاف ادعاهای مسئولین فدراسیون کشتی مبنی بر توجه و احترام به پیشکسوتان، واقعیت چیز دیگری است.

مدیر پیشین تیم ملی و عضو شورای فنی کشتی فرنگی با اشاره به ادعای رییس فدراسیون مبنی بر اینکه پیشکسوتان مورد احترام و توجه ما هستند به خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته برخلاف ادعاها توجه چندانی به پیشکسوتان و بزرگترهای کشتی نشده است.

آقایان مدام از بازسازی و تعمیرات اماکن کشتی و هزینه های زیادی که برای این منظور انجام شده سخن می گویند اما  پیشکسوتان را به خانه خودشان راه نمی دهند.

 سال های مدیدی پیشکسوتان در سالن توفیق ورزش می کردند اما فدراسیون کنونی به دلایل واهی اجازه ورزش کردن و دورهم جمع شدن آنان را نمی دهد.

دلیریان در پایان تاکید کرد:  به نظر می رسد نقش کمیته پیشکسوتان در فدراسیون فعلی تشریفاتی و مجموعه ای با این عنوان نشان داده کارآیی لازم را ندارد و پیش از آنکه در کنار پیشکسوتان و بزرگترهای کشتی باشد جاده صاف کن فدراسیون است.

همه می دانند کمیته مذکور زمانی از اهمیت و جایگاه خوبی برخوردار بود اما متاسفانه امروز تنها نامی از آن باقی مانده و عملا کار به جایی رسیده که بزرگان کشتی را به خانه خودشان هم راه نمی دهند.

بی توجهی مسئولین فدراسیون نسبت به پیشکسوتان موجب افسردگی و اندوه همه پیش کسوتان کشتی تهران را فراهم کرده است.

بزرگان گذشته کشتی دوران جوانی خود را در سالن توفیق جستجو می کردند اما اکنون از خود می پرسند چه خطایی از آنها سرزده که باید محروم باشند؟ 

همه می دانند تایم 11تا 2 سالن توفیق بلا استفاده است اما به پیشکسوتان اجازه داده نمی شود در این ساعت چون گذشته به سالن مذکور بروند.

به نظر می رسد این عزیزان علاوه بر بازنشستگی از کار و اداره از کشتی هم بازنشسته و خانه نشین شده اند. حداقل نفع حضور در سالن علاوه بر شادابی واحساس سر زندگی باعث این می شد که از حال واحوال یگدیگر باخبر شوند.

مصاحبه از احمد دباغ