پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

حمله برخی رسانه های ایرانی به ولاسکو

سایت معتبر و پر خبر ورلد آف ولی بعد از مدت ها به گزارش رسانه های داخلی ایران واکنش نشان داد این سایت درباره  انتقاد خبرگزای ایرنا نوشت.

خبرگزاری یاد شده به یکی از بزرگ‌ترین مربیان تاریخ والیبال، خولیو ولاسکو، حمله مستقیم کرد.

ایرنا (خبرگزاری جمهوری اسلامی؛ خبرگزاری رسمی ایران) فاش کرد که فدراسیون کشورشان (IRIVF) از زمانی که ولاسکو کارشناس اسطوره‌ای آرژانتینی در تیم ملی مردان در سال 2014 کنار رفت، همواره در تماس بوده و از او مشاوره گرفته است. او در سال های اخیر هر زمان که به دنبال سرمربی خارجی برای تیم های ملی مردان و زنان بود.
ایرنا در پستی گسترده از IRIVF به خاطر چنین اقدامی انتقاد کرد زیرا آنها معتقد بودند ولاسکو هرگز به والیبال ایران اهمیت نداده است، دوران حضور او در نیمکت NT مردان ایران موفقیت آمیز نبوده و فقط به هموطنان یا دوستان نزدیک خود توصیه می کند. نقش سرمربی ایران مردان و زنان ایران.

به گزارش ایرنا، ولاسکو با وجود اینکه تاثیرگذارترین مربی خارجی تاریخ والیبال ایران به حساب می‌آید، نتایج ضعیف‌تری نسبت به مربی‌ای چون اسلوبودان کواچ داشت و به بهانه اینکه کشور خودش است، از هدایت تیم ملی مردان ایران استعفا داد، به او نیاز داشت آخرین مورد از این رایزنی ها (با فدراسیون ایران) معرفی (الساندرا) کامپدلی (منصوب به عنوان سرمربی بانوان ایران در سال 2021) بود که هفته گذشته از سمت خود استعفا داد. او قبلا (رائول) لوزانو و (خوان مانوئل) سیچلو را معرفی کرده بود. نقطه مشترک این دو مربی و کمپدلی ناکامی هر سه است.

جالب اینجاست که کامپدلی به دلیل پیوند دوستی با ولاسکو به فدراسیون والیبال ایران توصیه شد. دلیل قانع کننده ای نیست که این فدراسیون او را مشاور مورد اعتماد خود بداند.

منبع: سایت ورلد آف ولی

مترجم: هستی رفیعی