پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

لیگ برتر والیبال در پلی آف و پلی اوت!

فردا تیم های راه یافته به دور حذفی والیبال برتر باشگاه های کشور باید از پل باریک رسیدن به نبرد پایانی را آغاز می کند.

در پی انجام 182 مسابقه تیم ها شانزده روز فرصت دارند تا خود را از مهلکه نجات دهند، روز یکشنبه ابتدا تیم های متعلق به دیار بادگیر ها داربی خود را در سالن فدراسیون برگزار می کند.

شهداب یزد و ایفاسرام اردکان در پیش بینی تیم برنده کمی تا قسمتی مشکل به نظر می رسد از اینجا به بعد نقش مربیان حیاتی تر از بازیکنان ایفا خواهد شد. تدبیر، دور اندیشی و مصلحت اندیشی در دور برگشت باید در دو هفته آینده خودنمایی کند.

در ساعت 18 فردا نیز دو تیم جوان باتجربه شمالی هورسان رامسر و پاس گرگان بخت آزمایی خواهند کرد دو بازی از سه مسابقه این مرحله سرنوشت تیم های مدعی را رقم خواهد زد. فدراسیون والیبال دیدار ها را زیر چتر ویدیو چک برگزار خواهد کرد و البته که انتخاب زوج داوری بسیار اساسی خواهد بود.

در همین روز چهار تیم دارای ریشه هم باید برای اوت نشدن از لیگ برتر بازی کنند شهرداری گنبد با سایپا و شهرداری ارومیه با مس رفسنجان، اگر بگوییم دیدار این تیم ها حساسیت بیشتری نسبت به پلی آف نشینان بالای جدول دارد سخنی به گزاف نگقته ایم کافی است نگاهی به تاریخچه والیبال در ارومیه در گنبد و سرمایه گذاری باشگاه های دیگر مانند مس رفسنجان بیاندازیم تا به اصل ماجرا واقف شویم.

برنامه مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر مردان به قرار زیر است:

یکشنبه 30 بهمن، دور رفت مرحله یک چهارم نهایی
شهداب یزد – ایفاسرام اردکان، ساعت 15
هورسان رامسر – پاس گرگان، ساعت 18


دوشنبه یکم اسفند، دور رفت مرحله یک چهارم نهایی
لبنیات هراز آمل – فولاد سیرجان ایرانیان، ساعت 15
پیکان تهران – نیان الکترونیک خراسان، ساعت 18

سه‌شنبه دوم اسفند، دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی
پاس گرگان – هورسان رامسر، ساعت 15
ایفاسرام اردکان – شهداب یزد، ساعت 18


چهارشنبه سوم اسفند، دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی
نیان الکترونیک خراسان – پیکان تهران، ساعت 15
فولاد سیرجان ایرانیان – لبنیات هراز آمل، ساعت 18

مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر مردان به صورت دو برد از سه بازی برگزار می‌شود و در صورت نیاز به بازی سوم، این دیدارها روزهای پنج‌شنبه و جمعه چهارم و پنجم اسفندماه بر اساس برنامه دور رفت برگزار خواهد شد.


گزارش: جمشید حمیدی