پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
فینال زود رس حذفی از راه رسید؛

سپاهان در انتظار جدال با پرسپولیس

سپاهان در حضور خیل تماشاگرانش زنیت روسیه را برد و برای حذف پرسپولیس خط و نشان کشید.

به گواه اغلب صاحب نظران و کارشناسان تیم سپاهان این روزها فوتبالی روان، تاکتیکی و حساب شده ارائه می دهد. شاگردان مورایس در تمامی نقاط بازیکنانی شاخص در اختیار دارند.هماهنگی و انسجام در فاز دفاع و حمله و حضور پیام نیازمند در درون دروازه مثال زدنی است.

هواداران صفاهانی هم از نمایش تهاجمی و تاکتیکی تیمشان لذت می برند. در بازی دوستانه با زنیت روسیه حضور چهل هزار تماشاگر در ورزشگاه نقش جهان دیدنی و تماشایی بود.سپاهانی ها برای تقابل با پرسپولیس درخواست حضور بیشتر هواداران را داده اند.سازمان لیگ در روزهای گذشته با گنجایش سی درصدی ورزشگاه‌ها موافقت کرده است.

باید دید این درخواست اجابت خواهد شد یا خیر؟ در آن سوی میدان باید قبول کرد، شرایط روحی و روانی پرسپولیسی ها روبراه نیست.

باخت به هوادار و نتایج ضعیف چند هفته گذشته در لیگ که باعث از دست رفتن صدر جدول شد، واکنش تند هواداران را به همراه داشت. آنها فوتبال را روان و روبه جلو ارائه نمی کنند. انتقال توپ به فاز حمله بخوبی شکل نمی گیرد و تیم فاقد سرعت لازم در کارهای تهاجمی است.دیاباته و آل کثیر در خط حمله زوج مناسبی نیستند.مصدومیت صادقی و افت چشمگیر سرلک و امیری و بیماری ترابی در بازی با هوادار، شرایط را برای اجرای تاکتیک مورد نظر گل محمدی سخت کرده بود.این شرایط برای سپاهان کاملا متفاوت است.

مورایس در خط حمله مغانلو را در اوج آمادگی در خدمت دارد. احمد زاده، نورافکن، ریگی، رامین رضاییان و دانشگر در آمادگی کامل قرار دارند.

به نظر می رسد خط دفاع پرسپولیس در مواجهه با تاکتیک شناور و فوتبال هجومی سپاهان روز سختی داشته باشد.به ویژه اسماعیلی فر و امیری به عنوان دو مدافع کناری به همراه دو هافبک چپ‌و راست، باید مراقب تحرکات دائمی رضاییان، نور افکن و احمد زاده باشند.

گلویسیانی و پورعلی گنجی هم در دفاع مرکزی برای مهار مغانلو لازم است با هوشیاری حرکت کنند.البته در این دیدار تقابل هافبکها و در اختیار گرفتن نبض بازی در مرکز فرماندهی از اهمیت خارق العاده ای برخوردار می باشد.

برد پرسپولیس به بحران ایجاد شده پایان خواهد داد و اوضاع را در رقابت‌های حذفی و لیگ روبراه می کند.اما باخت و حذف از گردونه رقابت‌ها شرایط پرسپولیس و گل محمدی را سخت و دشوار خواهد کرد.

چه بسا این باخت منجر به کنارگذاشتن یحیی شود ، چون هواداران از بازی تیمشان راضی نیستند.در آن سوی میدان چنانچه سپاهان به پیروزی برسد، یقینا آنها با انگیزه بهتر و با روحیه افزونتر مسابقات لیگ را پیگیری خواهند کرد و برای تصاحب هر دو جام برای رقبا خط و نشان خواهند کشید.

نویسنده: احمد میرزاییان