پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

مدیرعامل نساجی: سازمان لیگ را تهدید نکردم

چطور وقتی طلب دارند کار انجام نمی دهد اما بدهی خودشان را تسویه نمی کنند، تیم نساجی در بیست و یکمین هفته از رقابت های لیگ برتر میزبان تیم استقلال است.

این بازی اما با تهدید هایی از سوی مدیرعامل باشگاه نساجی همراه شد.

ایزد سیف اله پور مدیرعامل باشگاه نساجی در این مورد به البرز ورزشی گفت: هدف من از صحبت در مورد تبلغات محیطی و بازی با استقلال اصلا تهدید سازمان لیگ نبوده است اما ما هم به عنوان باشگاه خصوصی حقمان را می خواهیم. اتفاقا یکی از باشگاه هایی که بیشترین همکاری را با سازمان لیگ داشت ما بودیم. با این حال نمی شود نسبت به حق و حقوقمان بی تفادت باشیم. اعتقاد ما مورد حمایت قرار دادن سازمان لیگ است چرا که به این طریق می توانند تصمیمات خود را اجرا کنند. در چنین شرایطی وقتی اغلب باشگاه ها دولتی هستند و از همه امکانات استفاده می کنند چرا ما نباید پیگیر حق خود باشیم.

وی ادامه داد: دوستان در جلسه سال قبل گفتند یک باشگاه از جمع جدا شده و شخصا تبلیغات محیطی بازی های خود را بر عهده می گیرد. من همان زمان مخالف بودم و نمی خواستم این یکپارچگی به هم بخورد. اگر سازمان لیگ را به عنوان نهاد برگزار کننده مسابقات قبول داریم همه باید برای رسیدن به اهداف این سازمان در جهت پیشبرد اهداف لیگ برتر همکاری کنیم. در آن زمان سازمان لیگ با این طرح به دستور وزیر ورزش موافقت کرد و حالا 30 میلیارد از باشگاه مربوطه طلبکار است شک نکنید نمی تواند این پول را بگیرد.

مدیرعامل باشگاه نساجی مشکلات مالی را اصلی ترین چالش لیگ برتر دانست و با انتقاد از پرداخت های سازمان لیگ گفت: من جزو 5 تیم پر طرفدار لیگ هستم. از سال گذشته پول تبلیغات محیطی لیگ برتر، جام حذفی و سوپر جام را طلب دارم. فقط حضور در سوپز جام و آن بازی فرمایشی 700 میلیون برایم هزینه داشت. امسال هم 20 هفته از بازی ها گذشته است و هنوز پول مرا ندادند. من از این همه طلب فقط 200 میلیون گرفتم که فقط هزینه امسال حدود 10 میلیارد می شود. من چطور با این شرایط ادامه دهم؟
ایزد سیف الله پوربا اشاره به این که عدم حضور تماشاگران در سال های اخیر در مسابقات فوتبال ضرر جبران ناپذیری به باشگاه های پر طرفدار زده است تاکید کرد: مدتی است فروش بلیت هواداران از سبد درآمدهای ما حذف شده بود. اخیرا نیز با کاهش ظرفیت بلیط فروشی رو به رو هستیم. در شرایطی که هوادار ما زیاد است و سرمایه باشگاه به حساب می آید از این منظر به شدت آسیب دیدیم. فروش پیراهن و از این طور بازی های اقتصادی هم که در لیگ ما اصلا معنایی ندارد.

در چنین شرایطی سازمان لیگ پول تبلیغات محیطی را هم نمی دهد. این سازمان که حق ما را نمی دهد بگوید من چکار کنم؟ وی در پاسخ به این سوال که با وساطت برخی افراد در نهایت مجبور می شوند با ورود تبلیغات محیطی به ورزشگاه موافقت کنند تصریح کرد: سال قبل مشکل با همین من بمیرم تو بمیری ها حل شد. در سوپر جام من ممانعت هایی بوجود آوردم اما آقایان قول دادند بعد از بازی تسویه کنند. از آن بازی ها ماه ها گذشته است و نه تنها تسویه نکردند که بدهیشان بیشتر هم شده است. برای تیمی که در سال 100 میلیارد هزینه می کند پرداخت 200 میلیون چه معنی دارد. اینبار روی تصمیم خود جدی هستم و اگر تسویه نکنند به ورزشگاه راهشان نمی دهد. چطور وقتی پرونده ای داریم کمیته تعیین وضعیت تا پول نگیرد کارت بازی بازیکن مرا صادر نمی کنند اما وقتی خودشان بدهی دارند اینقدر بی تفاوت هستند، این رابطه باید دو طرفه باشد.

از مدیرعامل باشگاه نساجی در مورد وضعیت حمید مطهری پرسیدیم که گفت: مطهری مربی جوانی است و استفاده از مربیان جوان تاوان دارد. به هر حال به او تذکر دادیم و خواستیم بیشتر بر اعصاب خود کنترل داشته باشد و روی شخصیتش کار کند. ما به این مربی و توانایی هایش اعتقاد داریم و او به کارش ادامه می دهد.من روزی این تیم را با 8 امتیاز تحویل گرفتم و به اینجا رساندم. حالا هم نا امید نیستم و همه تلاشم را می کنم تا این تیم با کمک سایر اعضا به بهترین شکل به مقصد برسد.
وی در مورد رسیدگی به کمبودهای ورزشگاه شهید وطنی و مشکلات موجود در این استادیوم تاکید کرد: متاسفانه هیچ کاری نکردند و حتی به ما کمک هم نمی کنند تا خودمان در این خصوص اقدام کنیم. سیستم گرمایشی اصلا وجود ندارد. فقط یک بنا به عنوان ساختمال موتورخانه احداث کردند که اصلا قابل بهره برداری نیست. در نهایت از مدیرعامل باشگاه نساجی در مورد استخدام معلم قائمشهری که اخیرا به دلیل انتشار کیلیپی از دانش آموزانش اخراج شده است پرسیدیم که گفت: موضوع فقط کار خیر و کمک به هم نوع است. این موضوع قابل پرداختن نیست و نباید در موردش صحبت کرد. نه این معلم بلکه باید به هر هموطنی که نیاز به کمک دارد یاری برسانیم. نمی شود که همیشه به فکر تنبیه باشیم بلکه لازم است گاهی تشویق کرد تا روحیه به جامعه برگردد.

گفت و گو: نیلوفر مژدهی