چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
از آسیا فاصله گرفتیم

موسوی: گول الفیصلی را نخورید

چند روزی بیشتر تا بازی تیم فولاد در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا باقی نمانده است و تیم فولاد، نماینده ایران در این رقابت‌ها اصلا وضعیت خوبی ندارد.

در آستانه بازی حساس با تیم الفیصلی عربستان بد ندیدیم با علی موسوی به وضعیت این تیم از زوایا مختلف بپردازیم.
با وجود برآوردن همه خواسته های نکونام اما فولاد اخیرا خوب نتیجه نمی‌گیرد؟
از نظر من آنچه مربی می‌خواهد باید اجرا شود. موضوع زمانی قابل نقد می شود که این مربی با این طرز فکر نتیجه نگرفته است. در واقع نتایج تیم فولاد به عملکر بازیکنانش وابسته شده و به همین دلیل این ذهنیت به وجود می‌آید که او در خریدهایش اشتباه کرده است. من منکر برخی ایرادات تیم فولاد نیستم اما تعجبم این است که تا کی می‌خواهیم از حرفه‌ای‌گری فاصله بگیریم و با تصمیمات مقطعی مثل این که کدام بازیکن را از لیست خارج کرده و کدام بازیکن را بگیریم به نتایج آنی دلخوش باشیم؟
گویا اختلافات درون تیمی هم به این باشگاه ضربه می‌زند؟
درگیری همواره در تیم هایی ایرانی وجود دارد و ما همیشه شاهد یک سری اختلافات داخلی هستیم. در حال حاضر نمی‌شود مشکلات فولاد را کتمان کرد اما توقع می رود خود را جمع و جور کنند و با تمام وجود برای این مسابقه حساس آسیایی آماده شوند.
چقدر مشکلات فنی را در نتایج اخیر دخیل می‌دانید؟
امیدوارم فولاد با مشکلات خود کنار بیاید، این تیم قدرتمند است اما مشکلاتی دارد که مربیان باید حل کنند. معمولا این مشکلات تیم های را به سوی رفتارهای آماتورگونه پیش می‌برد و از نکونام با تجربه‌ای که دارد توقع می‌رود در چنین شرایطی خودی نشان دهد.
فکر می‌کنید در لیگ قهرمانان موفق شوند؟
می توانم حتی پیش‌بینی شکست سنگینی برای تیم الفیصلی کنم. از نگاهی دیگر این بازی آسان نخواهند بود. الفیصلی تیم درجه یک آسیا نیست و از طرفی عملکرد تیم فولاد در آسیا ربطی به بازی آنها در لیگ برتر نخواهد داشت. با این حال یک نکته ضروری است و آن این که ما در فوتبالمان به جای حرفه‌ای‌گری وقت خود را با دعوا و بیانیه نویسی هدر می دهیم.
فاصله‌ای که فوتبال ما از آسیا گرفته در حال ضربه زدن به فوتبال ملی است؟

از نظر کلی ما در آسیا با افت رو به رو شدیم. مدت ها است از شرق آسیا فاصله گرفتیم و تیم های غرب آسیا و همسایه نیز در حال پیشی گرفتن از ما هستند. ما نه تنها درجا می زنیم که پس رفت هم داشتیم. تیم الفیصلی استخوان‌دار است و با شناختی که از این تیم دارم نباید گول سقوطش به دسته پایین‌تر را بخوریم چرا که می تواند بسیار خطرناک باشد.

گفت و گو: نیلوفر مژدهی