چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

دایی، مراسم فیفا و باقی قضایا...

عفو عمومی رهبر معظم انقلاب فضای تازه ای مملو از امید و عطوفت در جامعه ایرانی دمیده است.

بعد از خشونت هایی که خواسته و ناخواسته در کشور عزیزمان به وجود آمده بود به نظر می رسد تلاش مسئولان در تلطیف محیط و افکار عمومی بنا نهاده شده تا جامعه ایرانی با اطمینان و همدلی بیشتری در خدمت تحقق آرمان های ملی و وطنی باشد.

چند روز پیش که حکایت خانم معلم قائمشهری پیش آمد و واکنش به هنگام و سازنده استاندار مازندارن این بانو را از طرد شدن رهانده است باور عام مبنی بر اینکه مدیران اجرایی مملکت پذیرفته اند که باید روش آمرانه را ترک کرده و هم اندیشی، سازندگی و تربیت آحاد بر اساس گفتمان و راهنمایی جایگزین سازند بسیار امیدوار شدیم که به عنوان شیعیان پیرو امام اول، جاذبه ها و دافعه های مولای متقیان را فراروی مدیریت خود قرار داده اند.

اما اکنون که شرایط خاصی را به تصویر کشیده ایم اعتقاد داریم که باید به آرا و افکار عمومی احترام بیشتر گذاشت و این نگاه را در گستره ورزش وسعت بخشید چرا که ورزش و تربیت بدنی گام های نخستین تجلی اهتمام و افتخارات ملی محسوب می شود.

در این راستا با اعتقاد تام به حفظ تمامیت ارضی کشور عزیزمان و رعایت شوون دینی و اعتقادات عمیق مذهبی معتقد هستیم که جاذبه های مورد تاکید پیشوای بزرگ شیعیان می تواند جامعه را به سوی تعالی سوق دهد.

با استعانت به این ایده ها پیشنهاد می کنیم که مسئولان ارجمند نظام اجازه بدهند علی دایی در مراسم پیش روی فدراسیون جهانی فوتبال حضور پیدا کند تا به عنوان نماینده ایران، مردم و جوانان را خرسند سازد، چه بخواهیم و چه نخواهیم دایی بخشی از افتخارات ورزش و جوانان وطن است. جانفشانی های او را در میادین بین المللی هرگز از یاد نبریم.

این پیشنهاد یک رسانه ورزشی فارغ از هرگونه گرایش های سیاسی است، بیایم دست در دست هم در جهت اعتلای نام مقدس کشورمان در محافل بین المللی حضور پیدا کنیم.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی