پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

گشتی در دنیای خبر

در میان اخبار منهای فوتبال امروز ورزش کشور مثبت شدن 32 نمونه تست دوپینگ ورزشکاران و ناکامی ژیمناست های ایرانی در جام جهانی باکو از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: کادر مبارزه با دوپینگ ایران (ایران نادو) در سال گذشته میلادی(۲۰۲۲) ۱۰۱۰ نمونه دوپینگ را از ورزشکاران ۴۲ رشته ورزشی اخذ کرد که در مجموع از نمونه‌های گرفته شده، ۹۵۸ نمونه ادرار، ۵۲ نمونه خون، ۷۵۶ نمونه متعلق به مردان و ۲۵۶ نمونه نیز متعلق به زنان ورزشکار بوده است.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی فرزاد شارکی، قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) در اختیار ایسنا قرار گرفته از تعداد ۱۰۱۰ نمونه دوپینگ اخذ شده، ۳۲ نمونه مثبت شد که همچنان احتمال افزایش نمونه‌های مثبت وجود دارد و از این تعداد ۳۰ نمونه مثبت برای مردان و ۲ نمونه مثبت برای زنان است.

* مسابقات جام جهانی ترامپولین ۲۹ و ۳۰ بهمن‌ در باکو برگزار شد. تیم ایران با ۴ ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت کرد که آنها از راه‌یابی به فینال این‌مسابقات باز ماندند.

محمد سعیدآبادی با امتیاز ۵۱.۷۰۰ در رده بیست و چهارم، ابوالفضل کیماسی با رکورد ۵۱.۳۲۰ در رده بیست و پنجم، امیرحسین حسینی با امتیاز ۵۰.۰۲۰ در رده بیست و نهم و محمدمهدی نجفی با امتیاز ۴۹.۱۷۰ در رده سی و یکم ایستادند.

* درپایان رقابت‌های برق آسا جام کاسپین، سید محمد امین طباطبایی با کسب ۱۱.۵ امتیاز قهرمان این مسابقات شد؛ این قهرمانی درحالی برای ملی پوش شطرنج ایران به دست آمد که پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران هم در این مسابقات دست به مهره شده بود.

پرهام مقصودلو با کسب ۱۱ امتیاز در رده دوم این مسابقات قرار گرفت. آرش طاهباز دیگر شطرنج باز این مسابقات با کسب ۱۰ امتیاز در رده سوم این رقابت‌ها ایستاد.

گزارش: مهدی یوسفی فر