پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
دور حذفی والیبال باشگاه های کشور

روز آقای خاص بود!

نخستین روز از دور اول پلی آف والیبال باشگاه های کشور با پیروزی تیم های شهداب یزد و هورسان رامسر همراه شد.

هر دو بازی سنگین و پایاپای بود چه خوب که ویدیو چک اجازه نداد قضاوت رقابت ها به چالش کشیده شود هرچند که بر اساس آمار موجود از بین شانزده درخواست بازبینی توسط مربیان هشت مورد آن رای به اشتباه داوران داده بود!

با این همه جلوه های خوبی از رقابت های روز آغازین به تصویر کشیده شد به طور مثال امیر غفور که در والیبال ایران به آقا خاص شهرت دارد در مصاف با ایفاسرام اردکان کولاک کرد او با کسب 31 امتیاز تمامی توپ های خود را بر زمین حریف فرود آورد و در کنار شهروز همایون فرمنش و محمدرضا موذن مثلث تعیین کننده تیم شهداب بودند.

غفور که متولد 1370 در کاشان است در سال 2013 عنوان بهترین آبشارزن جام ملت های آسیا را به خود اختصاص داد این قطر پاسور سرشناس که حضور در لیگ معتبر ایتالیا را در کارنامه دارد در سن 32 سالگی از قوه تفکر خود به جای کتک زدن توپ استفاده کرد و فوق تصور بود.

هورسان یکدست تر بود

در پیروزی تیم هورسان رامسر مقاب پاس گرگان که پنج ست به درازا کشید امین اسماعیل نژاد از تیم بازنده با 33 امتیاز پوان آور ترین بود او بیش از 10 امتیاز از سرویس های پرضرب خود گرفت اما در صحنه های حساس مرتکب اشتباهات فردی شد این درحالی بود که در جمع یکسان هورسان محمد صادقی یار رشتی تیم رامسر در سرویس و آبشار کولاک کرد و به اتفاق شایان شاهسبن و فرهاد سالافزون در برد تیمشان نقش پررنگتری ایفا کردند.

امروز در گام دوم لبنیات هراز آمل با فولاد سیرجان ایرانیان پیکار خواهد کرد.

سیرجانی ها سال پیش از هراز پیشی گرفته بودند اما هر دو تیم امسال دستخوش تغییراتی شدند که باید دید دور حذفی را چگونه پشت سر خواهند گذاشت.

در مسابقه دوم که از شبکه ورزش پخش زنده خواهد شد پیکان مقابل نیان الکتریک مشهد قرار می گیرد تیم مشهدی تجربه و انگیزه خوبی دارد اما پیکان نیز مجموعه ای را در اختیار دارد که خود را از مدعیان قهرمانی می داند، باید دید و تعریف کرد...

نویسنده: جمشید حمیدی