پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

دوچرخه سواری و راه آینده

انتخاب هاشم کندی به سمت ریاست فدراسیون دوچرخه سواری قابل پیشبینی بود.

چرا که وی به عنوان سرپرست فدراسیون برای رای دهندگان شناخته شده بوده و بر مشکلات موجود آگاهی دارد.

مجید ناصری داور ارشد بین المللی و از دوچرخه سواران نامی سابق با بیان مطلب خود به البرز ورزشی می گوید: روسای هیات ها و مربیان این رشته سال ها است که در سختی تلاش می کنند و قشر محرومی هستند که آرزوی آنها پیشرفت دوچرخه سواری است پس به حتم آرای خود را از سر دلسوزی ارائه داده اند.

از  نگاه من گام اول همکاری و همدلی همه ی افراد مرتبط با دوچرخه سواری است اما اولویت های رئیس جدید فدراسیون در کوتاه مدت باید آماده سازی تیم های ملی برای بازی ها آسیایی چین باشد و در میان مدت فعال ساختن باشگاه ها و جذب سرمایه ها برای تیمداری در این رشته است.

متاسفانه در این سال ها انگیزه سرمایه گذاری در این رشته به حداقل رسیده است و باید آستین ها را مجددا بالا زد. عقب ماندگی های زیادی در این ورزش به وجود آمده است اما اگر برنامه ریزی و همت باشد می شود پیشرفت کرد.

داور فدراسیون جهانی دوچرخه سواری درباره برنامه های پیش رو نیز می گوید: فروردین ماه برای قضاوت در تور حرفه ای چین دعوت شده ام و سپس در مسابقات بین المللی تک مرحله ای ازبکستان داوری خواهم کرد.

ناصری در پاسخ به البرز ورزشی که ما در بخش بانوان نیز داوران بین المللی داریم می گوید: متاسفانه داور بین المللی نداریم و این یکی از ضعف های این ورزش است.

گفت و گو: عباس اسماعیلی