پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

والیبال ساحلی سلانه سلانه در پایتخت

مسابقات والیبال ساحلی در تهران اگرچه بدون سر و صدا برگزار شد ولی حسن میزبانی رقابت ها این بود که چهره های شاخص ساحلی در پایتخت رویت شوند.

در این مسابقات تیم بهمن سالمی به عنوان نخست دست پیدا کرد. رضا نائینی و رحمان رئوفی دوم شدند و تیم شهدای ونک متشکل از سروش کریمی و سینا هدایتی بر مقام سوم قرار گرفتند.

پیمان شروان ونکی مربی تیم شهدای ونک از معدود مریبانی بود که هفت تیم در آن دوره رقابت ها شرکت داد و تیمش به خاطر کسب مقام سوم سه میلیون تومان جایزه گرفت!

او می گوید: هدف من کمک به جوانان علاقمند به والیبال است، سال ها کار مربیگری در کشور کانادا دانش و تجربیاتی را به من داده است تا در کشورم و جوانان مملکت خدمت کنم. از اینکه مشاهده می کنم والیبال ساحلی کم کم در تهران جا می افتند دلگرم می شوم.

شروان می افزاید: در کشور کانادا مسابقات ساحلی به صورت بسیار گسترده است و در روز های شنبه و یکشنبه که تعطیل عمومی است با جوایز کلان برگزار می شود، جاذبه های آن به قدری زیاد است که از کشور های آمریکای شمالی و حوزه کارائیب نیز تیم های زیادی به کانادا می آیند.

برعکس کشور ما هیچ تیمی ورودیه پرداخت نمی کند و همه ی امور میزبانی به صورت رایگان توسط شهرداری های ایالت های مختلف انجام می شود.

به نظر می رسد که این شیوه یعنی وارد برنامه ریزی شدن توسط شهرداری ها باید از تهران شروع شود و به سایر کلان شهر ها سرایت پیدا کند، بخش عمده تضمین سلامت و سرگرمی های سالم جوامع شهری بر عهده شهرداران است.

گفت و گو: جمشید حمیدی