پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گزارش اختصاصی البرز ورزشی از لیگ جزیره

درخشش راشفورد و همسایگی منچستر و یونایتد

در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال انگلستان دیروز منچستریونایتد در اولدترافورد پذیرای لستر بود و در نهایت با سه گل پیروز شد.

مارکوس رشفورد دو بار در دقایق ۲۵ و ۵۶ و جیدون سانچو در دقیقه ۶۱ برای یونایتد گلزنی کردند. یونایتد با ۴۹ امتیاز در فاصله ۳ امتیازی در رده سوم جدول است. تن هاگ در مورد اخبار منتشره گفت: من فکر می کنم برای بازیکنان، کادر فنی و من، البته ما اخبار را دنبال می کنیم و کنجکاو هستیم زیرا این باشگاه ماست. اما این به ما ربطی ندارد، ما باید روی فوتبال تمرکز کنیم.

و به این بیاندیشید که از نظر تاکتیکی، چه کاری می توانید انجام دهید، کجا می توانید آنها را شکست دهید. در مورد ووت وگهورست: "من فکر می کنم او چیزهای زیادی برای تیم به ارمغان می آورد. از لحظه ای که وی آمد، خط حمله پویاتر بود و حتی در پرسینگ بهتر بود. بنابراین فکر می کنم از لحظه ورود او بازی خود را بهبود بخشیم."

در مورد مارسل سابیتزر بگویم: "من فکر می کنم بازی دوم او بهتر از بازی اولش بود، به خصوص بدون مالکیت. شما باید به آن عادت کنید. لیگ برتر از هر لیگ دیگری سخت تر است."هری [مگوایر] مجروح شده است، هر بازیکنی مهم است و فکر می کنم ما فشرده ترین برنامه را در کل اروپا داریم، بنابراین هر بازیکنی مهم است و ما به هر بازیکنی نیاز داریم.

دقیقا 12 ماه پیش دیروز منچستریونایتد آخرین برد خارج از خانه خود در فصل 2021/22 را به ثبت رساند و لیدز یونایتد را با نتیجه 4-2 در الند رود شکست داد.

این پیروزی بود که آنها را در رده چهارم جدول نگه داشت، البته با 17 امتیاز اختلاف نسبت به صدرنشین منچسترسیتی در قله. آنها فقط سه مسابقه دیگر را بردند قبل از اینکه پرده از کمپین فراموش نشدنی در Selhurst Park در 22 می افتاد.

دوازده ماه پس از آن پیروزی در میان ریزش باران و غرق در آب در غرب یورکشایر، ثروت یونایتد و حال و هوای کل باشگاه نمی توانست متفاوت باشد. نه تنها پیروزی 3-0 دیروز مقابل لسترسیتی در اولدترافورد به طور قابل توجهی کنترل آنها را در رده 4 تیم برتر تنگ کرد، بلکه آنها را به فاصله 5 امتیازی از آرسنال، صدرنشین لیگ و تنها 3 امتیاز کمتر از سیتی در رتبه دوم، رساند.

اگرچه برخی از هواداران هنوز در مورد درگیر شدن در بحث عنوان مردد هستند، اما واقعیت این است که مردان اریک ده هاگ در رقابت قهرمانی هستند، حتی اگر خارجی باشند. آنها اکنون به آرسنال در قله نزدیکتر هستند تا به تاتنهام هاتسپر، که روز یکشنبه در جدول رده بندی نیوکاسل یونایتد را پشت سر گذاشت و در رده چهارم قرار گرفت.

همانطور که نتیجه بازی بعد از ظهر یکشنبه قانع کننده به نظر می رسید، یونایتد، مطمئناً در نیمه اول، باید برای هر سه امتیاز سخت تلاش می کرد. داوید دخیا دو بار به بازی فراخوانده شد و دو دفع فوق‌العاده برای رد هر دوی هاروی بارنز و کله‌چی ایهاناچو انجام داد، قبل از اینکه مارکوس راشفورد دروازه را باز کند.

منچستریونایتد 3-0 لستر FT:
xG: 4.19-1.41

ضربات: 25-19

شوت به سمت دروازه: 8-3

شانس های بزرگ: 7-2

مالکیت: 57.43

گزارش: عباس اسماعیلی – منچستر