جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه

نکونام زمان را گم کرد!

استعفای غیر منتظره جواد نکونام که بعد از دیدار با تیم عربستانی الفیصل مطرح شد، شوک بزرگی بود که بر تیم و فوتبال وارد شد.

اگرچه مدیران باشگاه خوزستانی در واکنش به این استعفا آن را رد کردند، اما به هر حال اتفاقی که نباید رقم می خورد، علنی شد.

اینکه نکونام با فولاد مشکل دارد شکی نیست و نیز در سینه نکونام درد فراوان است باز هم شکی نیست اما این مربی جوان در برابر خواسته های تیمش و حتی شخصی نتوانست مقاومت داشته باشد و درست در جایی و در مکانی بغضش ترکید که آن مکان جای مناسبی نبود.

اگر قرار بود نکونام بین خود با فولاد جدایی بیاندازد باید قبل از سفر تیم فولاد به قطر این اتفاق رقم می خورد. نکونام زمان را گم کرد، اقدام وی در حالی صورت گرفت که فضا برای چنین حرکتی مهیا نبود.. این مربی جوان در این میدان بزرگ با دست خود روحیه تیم فولاد را متلاشی کرد، با آنکه فعلا در این تیم ماندگار شده است اما برای تیمی که باید با حریفان بزرگتر از تیم الفیصلی دیدار داشته باشد، چهارچوب و موقعیت سختی را برای بازی های بعدی فراهم کرد که هر اتفاق و هر نتیجه ای می تواند قابل پیش بینی باشد.

بی شک این رفتار نکونام از نگاه مدیران باشگاه دور نخواهد ماند و شکی وجود ندارد که در صورت هرگونه ناکامی و یا حذف تیم فولاد در میادین بزرگ آسیایی، مسبب اصلی (درست یا غلط) نکونام معرفی خواهد شد.

متاسفانه مشاوران نکونام نتوانستند نقش یار را مقابل اقدام این مربی جوان ایفا کنند، چون اگر قرار است نکونام از کاستی های تیم فولاد منفجر شود، این انفجار نباید در قطر و در برابر بسیاری از دوربین های غریبه صورت می گرفت. حتی اگر حق با نکونام باشد که می دانیم تیم او از درون با بی مهری مواجه است.

گزارش: اکبر عزیزی