پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

پرواز پرامید جوانان به فرغانه!

تیم فوتبال جوانان ایران فردا عازم تاجیکستان می شود تا در چارچوب رقابت های قهرمانی آسیا در شهر فرغانه با حریفان پیکار کنند.

اینکه سوابق حضور جوانان ایران چه بوده و چیست مدنظر ما قرار ندارد اما با توجه به استعداد هایی که در گوشه و کنار کشور ما وجود دارد امیدوار هستیم که این تیم بتواند جواز حضور در جام جهانی مالزی را به دست آورد.

16 تیم که از دور مقدماتی رقابت های آسیا و اقیانوسیه صعود کرده اند در تاجیکستان پیکار می کنند. جوانان ایران با تیم های استرالیا، قطر و ویتنام همگروه است که برخی از کارشناسان آن را به گروه مرگ تشبیه کرده اند ولی باتوجه به دیدار های تدارکاتی که برای جوانان در کشور های عمان و اردن در نظر گرفته بود می توان به عملکرد تیم اعزامی چشم امید داشت.

جوانانی که در لیگ یک و همچنین سوپر لیگ بازی کردند و تجارب خوبی به دست آورده اند، هرچند که همه چیز در درون مستطیل سبز مشخص می شود اما پیشاپیش می توان روی ستاره های چون امین حزباوی از خوزستان و میلاد کر از استان گلستان که هر دو در پست دفاع وسط خودنمایی کرده اند حساب ویژه ای باز کنیم و نیز سنگربانانی همانند ادیب زارعی، محمدصادق صالحی و محمد خلیفه که در تمرینات و دیدار های تدارکاتی جلوه کرده اند.

انتظار داریم که صمد مرفاوی و همکارانش از بوته آزمایش سربلند بیرون بیایند و در کنار کسب مقام پشتوانه های محکمی را برای فوتبال ملی ما تربیت کنند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی