پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال؛ والی بال...

لیگ و صیقل تجربه داران!

دیروز روز گرمی برای والیبال باشگاه های کشور بود چون بعد از مدت ها 2 – 3 ست نمایش به نسبت خوب از این ورزش آکروباتیک دیده ایم.

ست پنجم ماراتن دو تیم جوان شهرستانی پاس گرگان و هورسان رامسر از جمله دیدنی های این بازی بود. پاسی های سرباز در شرایطی باخت بازی نخست دور حذفی را جبران کردند که دو چپ دست این تیم سعید رنجبر و امین اسماعیل زاده در صحنه های مختلف به یاری سرهنگ سنگدوینی شتافتند.

این تیم البته محمد حمیدی سرعتی زن خوش پرش و آینده دار را در کنار عبدالحمیدی دریافت کننده قدرتی به بهترین وجه در اختیار داشت. بعد از این برد بغض امین اسماعیل زاده چپ دست ملکانی پاس ترکید (تیم بدون پول و امکانات) همه از جان مایه می گذارند.

اما پیکار شهداب یزد و ایفاسرام اردکان چهار ست بکش و نفسگیر بود و در روزی که همه ی بازیکنان شهداب عالی نبودند امبر غفور باز هم یک تنه یک تیم شد البته که شهروز همایون فرمنش در پست قدرتی و محمدرضا موذن در لیبروی عملکرد خوبی داشتند.

ایفاسرام اما در کنار درخشش رضا عابدین و علی مباشری از اشتباهات فردی به شدت صدمه دید ولی هرچه که بود شهداب با عبور از تیم هم استانی نامزد مسابقه ماقبل پایانی با برنده هورسان و پاس شده است.

تیم های برنده تا روز چهارشنبه آینده به انتظار می نشینند تا نبردی دیگر از راه برسد. دیروز در حومه ی والیبال کشور همه از امیر غفور گفته اند بازیکنی که در روی تور عالی و در داخل میدان یک لیدر تمام عیار و همین باعث شد که رسانه های ورزشی حاضر در سالن به اتفاق از بازگشت دوباره او به تیم ملی سخن بگویند.

غفور مردی اخلاقمند و کارآمد در والیبال ایران محسوب می شود اما تاکید اصلی ما بر این است که قطر پاسور های جوان از او بیاموزند و فکر نکنند که با کتک زدن دو تا توپ به عرش اعلی رسیده اند.

لیگ ما اگر جوان تاپی پرورش نداده است اما موج صیقل خوردن کهنه سواران شده است!

امروز در چارچوب این رقابت ها تیم مدعی هراز آمل با تیم جوان اما باتجربه فولاد سیرجان بازی خواهد کرد و پیکان هم با افتخاراتی فراوان برای بار دوم مقابل نیان الکترونیک مشهد قرار می گیرد. ظاهر امر حکایت از برتری هراز و پیکان دارد اما در والیبال هم توپ گرد است و باید روی پنجه های ظریف شش بازیکن در میدان مستطیلی بچرخد.

نویسنده: جمشید حمیدی