پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

پای نمایندگان مجلس به والیبال کشیده شد

دو تیم شهرداری ارومیه و گنبد با اعتراض به برگزاری مسابقات پلی اوت این رقابت ها را تحریم کردند و فدراسیون والیبال نیز به آنها باخت فنی داده است.

اما مدیران باشگاه های یاد شده مدعی هستند که چنین مسابقاتی در آیین نامه سازمان لیگ پیشبینی نشده و به سمع و امضا نمایندگان باشگاه های لیگ برتر نرسیده است. اما از آنجایی که والیبال در این دو خطه بخشی از فعالیت ها و سرگرمی های جوانان محسوب می شود ارومیه و گنبد بیکار ننشسته اند.

دیروز جلال زاده نماینده مردم ارومیه و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس رئیس و دبیر فدراسیون را به میز مذاکره و رایزنی کشانده است. تجربه نشان داده که در اینگونه مواقع زور فدراسیون والیبال به مجلسیان نخواهد رسید.

ورزشی که اینگونه اداره می شود طبیعی است که نتواند استقلال داشته باشد البته ما به ریشه های قوی والیبال در دو خطه یاد شده اعتقاد داریم و معتقدیم که توجه به والیبال ارومیه و گنبد کمک به اقتدار ملی ورزش است.

حالا باید دید که عاقبت این مجادله به کجا کشیده می شود. از اتفاقات جالب حاشیه دیروز نیز حضور یک نماینده مجلس دیگر در جایگاه ویژه فدراسیون والیبال بود که روی صندلی فدراسیون نشست و مسابقه دو تیم شمالی را تماشا کرد.

شمس الدین وزیری که زمانی از وزرای دوران احمدی نژاد بود برای تشویق تیم همشهری خود هورسان رامسر به تالار آزادی رفته بود ولی افرادی که همیشه آن سوی سکه را می بینند تعبیری دیگر دارد با اینکه با پایان یافتن دوران ریاست طولانی داورزنی هیچ بعید نیست که یک نماینده ورزش یا وزیر ورزش دوست صندلی اداره توپ و تور را در دست بگیرد.

فدراسیونی که سالن میلیارد ها تومان درآمد و دخل و خرج دارد و در سطح دنیا نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

نویسنده: جمشید حمیدی