پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
بسکتبال انتخابی جام جهانی

آقابیگ: تیم ملی بدون حدادی را باور کنیم

تیم ملی بسکتبال ایران فردا (چهارم اسفند) در شهر تاکاساکی ژاپن به مصاف تیم ملی ژاپن می‌رود تا نخستین مسابقه این مرحله از پنجره انتخابی جام جهانی را برگزار کند.

سپس آن از توکیو راهی هنگ‌کنگ می‌شوند تا برابر چین قرار گیرد. در صورت برتری ایران در یکی از این دیدارها، بلندقامتان ایران سهمیه جام جهانی را کسب خواهند کرد. اگر ایران در نخستین دیدار با ژاپن شکست بخورد، در آستانه از دست دادن جام جهانی قرار خواهد گرفت.

دکتر حسن میرزاآقابیگ کاپیتان سابق تیم ملی و کارشناس بسکتبال به البرز ورزشی گفت: باید بازی فردا با ژاپن را با پیروزی پشت سر بگذاریم تا حضور در جام جهانی برای ما قطعی شود چرا که در مسابقه با چین کار دشواری خواهیم داشت.

ژاپنی ها را ما در تهران شکست دادیم و دیدیم که از نظر نفر در قد و قواره تیم ایران نبودند. شاید به این دلیل که چون میزبان هستند و صعود آنها حتمی به نظر می رسد تیم اصلی را در خفا نگه داشته اند. از آنجایی تیم ملی یک هفته زودتر به ژاپن اعزام شده دیگر بحث خستگی و مسافت راه نمی تواند بهانه ای برای پیروز نشدن باشد.

دکتر آقابیگ اضافه کرد: ضعف ژاپنی ها در دفاع و برتری ما در حمله خواهد بود، اما چینی ها به لحاظ شرایط فیزیکی در حد مطلوبی قرار دارد و باتوجه به تغییر مربی حضور خود را در جام جهانی تثبیت کرده اند. می دانید که تیم ملی بدون حامد حدادی راهی شرق دور شد باید باور کنیم که حدادی نزدیک به دو دهه برای بسکتبال ایران درخشید اما اکنون که به سن بازنشستگی رسیده بسکتبال ما باید بازی بدون حامد حدادی را تجربه کند.

اسامی بازیکنان تیم ملی:

۱- آرن داوودی (کاپیتان)
۲- رسول مظفری
۳- سینا واحدی
۴میثم میرزایی
۵سجاد مشایخی
۶بهنام یخچالی
۷پیتر گریگوریان
۸محمد جمشیدی
۹ارسلان کاظمی
۱۰متین آقاجانپور
۱۱سجاد پذیرفته
۱۲محمد حسن زاده
۱۳جلال آقامیری

گفت و گو: ج - دوستدار