پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
ماجراجویی و بی سلیقگی بی موقع

چراغپور: برای الهلال طعمه بسازیم

تیم فولاد با شکست الفیصلی عربستان به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

حالا فولاد در یک ‌چهارم با الهلال هم‌گروه است، تیمی سعودی که یکی از غول‌های آسیا به حساب می‌آید. اتفاقات حوالی تیم فولاد و استعفای عجیب و بدموقع جواد نکونام در کوران مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی فوتبال آسیا اوچ بی سلیقگی این مربی را نشان داد و حالا فولاد در آستانه این بازی مهم مربی ندارد.

جلال چراغپور، کارشناس فوتبال در گفت و گو با البرز ورزشی در مورد عملکرد تدافعی تیم فولاد در بازی الفیصلی اظهار داشت: بهتر است بگوییم کارش درست بود چون نکونام برای ماجراجویی نیامده بود. او آمده بود به هر قیمتی برنده شود. وقتی برنده باشی دیگر اینکه چه ایراداتی داری مهم نیست. اینکه ترسو بازی کردی، بد بازی کردی، حمله نکردی و از این قبیل ایراداتی زیر سایه برد محو می‌شود.

وی با اشاره به بازی پیش رو با الهلال تصریح کرد: واقعیت این است که ما همه فاکتورهای لازم برای موفقیت در یک بازی فوتبال را نداریم. ناچاریم همان کاری را کنیم که کی‌روش سال‌ها با فوتبال ما می‌کرد. او در همه بازی‌های خارج از خانه چه تدارکاتی، چه رسمی و حتی جام‌جهانی، طعمه درست می‌کرد و با تجمع بازیکنان در زمین خود و دلخوش به تک‌مهاجمان منتظر کرنر، خطا یا ضربه آزاد بود تا به این وسیله بردی کسب کند. از این رو فوتبال ما مدت‌هاست نه‌تنها از نظر فنی که از کل مسائل فوتبال عقب مانده است و در نتیجه از چند پرده‌ای که باید اجرا کند فقط یکی دو پرده را بلد است و در توان دارد. در نتیجه از همه ارکان فوتبال فقط یکی دو مورد برای ما قابل‌اجراست و باید با همین چند فاکتور پیش برویم.

کارشناس فوتبال در مورد حواشی اخیر در تیم فولاد و استعفای جواد نکونام گفت: من خیلی موافق این‌طور کارها نیستم. فکر می کردم نکونام می‌خواهد با این ترفند حریف احتمالی را گول بزند. با اینکه مخالفم باید اعتراف کنم برخی مربیان از این راه استفاده می‌کنند تا مسیر را برای خود هموار کنند. شایداین اتفاق به نفع فولاد باشد چرا که ما از نظر فنی که نمی توانیم مقابله کنیم اما شاید به این شکل چون حریف فکر می‌کند مربی تیم رو‌به‌رویش استعفا داده یا اخراج شده و حالا می‌تواند راحت‌تر برنده شود از توازن خارج شود. پس تاثیر مستقیم روانی بر حریف می‌گذارد.

گفت و گو: نیلوفر مژدهی