پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

رونالدو الهام بخش النصر

کریستیانو رونالدو الهام بخش تیم النصر برای پیروی از رژیم غذایی سخت گیرانه و تمرین شدیدتر است.

برنده پنج توپ طلا پس از آزاد شدن به عنوان بازیکن آزاد توسط غول های لیگ برتر منچستریونایتد، انتقال به عربستان سعودی را تکمیل کرد و فوق ستاره پرتغالی با ورود به خاورمیانه، پردرآمدترین قرارداد فوتبال جهان را امضا کرد.

رونالدو اکنون 38 سال سن دارد اما او همچنان بالاترین استانداردها را از خود و اطرافیانش می خواهد، در حالی که جایگاه او به عنوان یکی از بهترین بازیکنانی است که تا به حال به خود دیده است به این معنی است که اطرافیانش همچنان از هر حرکت او تقلید می کنند.
خوزه بلسا یکی از کسانی است که اکنون با رونالدو در النصر کار می کند و درباره تأثیری که یک بازیکن بزرگ بر تیم رودی گارسیا داشته است، گفته است: او بهترین فوتبالیست تاریخ یا یکی از این دو است. من هم مثل بقیه درباره اینکه کار کردن با او چگونه خواهد بود و اینکه آیا باشگاه قرار است تغییرات زیادی کند، مطمئن نبودم، اما فوتبالیست حرفه ای تر از او پیدا نکردم.

هر گفت و گو با او یک منحنی یادگیری است. ما با او ملاقات کردیم و در مورد رژیم غذایی او صحبت کردیم، درمورد اینکه چگونه او اهمیت این کار و استراحت برای عملکرد را درک می کند.

رونالدو اولین کسی است که به تمرین می رسد و آخرین نفری است که می رود. برخورد با وی فوق العاده است.

بلسا افزود: کریستیانو به من کمک زیادی می کند، زیرا دیگر نمی توانیم چیزی به او یاد دهیم، اما انگار او مدرسه ای در اطراف خود ایجاد می کند. بقیه بازیکنان همان کاری را انجام می دهند که او انجام می دهد زیرا هر کاری که او انجام می دهد برای بهبود عملکردش فوق العاده است.

من باشگاهی مانند النصر را ندیده ام که در آن بازیکنان هر بار که آنها را می بینم عملاً 90٪ در ترکیب بدنی خود بهبود می یابند: آنها چربی کمتری دارند، عضلات بیشتری دارند.

گزارش: عباس اسماعیلی