پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
پنجره ششم انتخابی جام جهانی بسکتبال

سرنوشت تیم ملی با قزاقستان گره خورد!

تیم ملی بسکتبال ایران در ژاپن شکست خورد، اختلاف نتیجه بازی نشان می دهد که برخلاف تصور ژاپنی ها باوجود میزبانی و حضور آنها در رقابت های جهانی مسابقات را دست کم نگرفته اند.

این مسابقه با نتیجه 96 بر 61 به سود ژاپن خاتمه یافت. در این رقابت، بهنام یخچالی با کسب ۱۵ امتیاز بهترین بازیکن ایران نام گرفت. در طرف مقابل، رِن کانچیکا با کسب ۲۰ امتیاز بهترین بازیکن زمین و تیمش شد.

محمد جمشیدی دیگر ملی‌پوش والیبال ایران با کسب ۱۵ امتیاز، دیگر بازیکن ایران بود که موفق شد بیشترین پوئن را برای ایران کسب کند. همچنین سجاد پذیرفته با کسب ۷ امتیاز و سجاد مشایخی با کسب ۶ امتیاز بهترین بازیکنان ایران مقابل ژاپن نامیده شدند.

ژاپن در پرتاب‌های ۲ امتیازی، موفق‌تر از ایران عمل کرد به طوری که درصد موفقیت ژاپنی‌ها  ۵۴ بود. همچنین ۴۵ درصد پرتاب‌های سه امتیازی ژاپنی ها به امتیاز نشست و این در حالی بود که ایران در این زمینه تنها ۱۶ درصد عملکرد موفق داشت.

در پایان این رقابت، ارسلان کاظمی با ۸ ریباند بهترین عملکرد در بین ملی‌پوشان ایران داشت.

عنایت آتشی کارشناس سرشناس بسکتبال در اینباره به البرز ورزشی گفت: دفاع خوب و منسجم ژاپنی ها خلاقیت و قدرت مانور را از تیم ملی ایران گرفته بودند. سرعت بخشیدن به بازی و موفقیت در همه نوع پرتاب ها برتری چشم بادامی ها را به تصویر کشید.

با توجه به شکست شب گذشته قزاقستان به استرالیا سرنوشت صعود ایران به بازی بعدی ما با چین و یا دیدار قزاقستان با چین گره خورده است.

حالا باید دید در ادامه کار تکلیف تیم ملی چه می شود، از نگاه ما شانس تیم کشورمان برای صعود به جام جهانی بیشتر از تیم تعقب کننده است.

نویسنده: حسن حیدری