پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

جان انسان ها شوخی بردار نیست

در جریان سفر سجادی، بالگرد حامل وزیر ورزش هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت سقوط کرد.

رئیس اورژانس استان کرمان در مورد شرایط سجادی تصریح کرد: وزیر ورزش دچار خونریزی مغزی شده، اما علائم حیاتی او شامل نبض و تنفس پایدار است و اگر نیاز باشد، در کرمان روی سجادی جراحی مغز انجام می‌شود. ستوده‌نژاد نیز دچار ضربه مغزی شده است.

جوادی هم از ناحیه کمر ضربه خورده و احتمالاً آسیب نخاعی جزئی داشته باشد. با این حال حیات وی تحت تهدید نیست.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرده این بالگرد 16 مسافر شامل 12 سرنشین و چهار عضو کادر پروازی‌ داشته و ارتفاع سقوط بالگرد نیز بین 10 تا 15 متر بوده است.

سجادی روز گذشته پیش از این اتفاق تلخ در سیرجان با استاندار کرمان از یک مجموعه ورزشی پرده برداری کرد وی در این حضور زمانی که محمدرضا دامغانی بازیکن سابق تیم ملی والیبال را دید او را دی آغوش کشید و دقایقی درباره پیشینه این بازیکن سابق و مربی کنونی والیبال ایران برای استاندار کرمان توضیح داد او علی رغم همه نقد ها و توقعاتی که وجود دارد چون از جنس ورزش است همواره بهترین و محترمانه ترین رفتار ها را به ویژه بازیکنان ملی داشته است.

متاسفیم که برای حمید سجادی عزیز و همراهانش چنین اتفاق ناگوار و مصیبت باری رخ داده است و از درگاه احدیت برای این وزیر ورزشی آرزوی بهبودی عاجل داریم.

شوربختانه تحریم استکبار علیه ایران مشکلات زیادی را در تمامی شوان از جمله حمل و نقل در کشور ما به وجود آورده است اما اگر بازرسی و نظارت باشد هیچ عقل سلیمی اجازه نمی دهد که وزیر یک کشور سوار بالگردی شود که فرسوده است و یا دچار نقص فنی است.

چقدر باید آسیب ببینیم و خسارت بدهیم تا شاید درس بگیریم. بازی با جان انسان ها شوخی بردار نیست آن هم با اشخاصی که جز شخصیت های تاثیرگذار جامعه از جمله ورزش محسوب می شوند.

برای سلامتی حمید سجادی و همراهانش دعا کنیم او را پیش از اینکه وزیر ورزش باشد به عنوان یک قهرمان ملی ورزش دوست داریم.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی